بدهی عمومی دولت آمریکا رکورد زد

 رویترز نوشت: بیانیه خزانه داری روزانه آمریکا نشان داد که کل بدهی عمومی این کشور به بیش از ۳۴ تریلیون دلار رسیده است.

بدهی فدرال در ماه سپتامبر (شهریور) در بحبوحه افزایش کسری بودجه فدرال ناشی از کاهش درآمدهای مالیاتی و افزایش هزینه های فدرال‌ به بیش از ۳۳ تریلیون دلار رسید.

کنگره آمریکا هفته آینده به واشنگتن باز می گردد تا تکلیف ضرب الاجل تعیین شده تا ۱۹ ژانویه و دوم فوریه را برای تعیین هزینه های دولت تا ماه سپتامبر روشن کند این در حالی است که جمهوریخواهان خواستار کاهش هزینه های اختیاری سال مالی ۲۰۲۴ به زیر سقف مورد توافق در ماه ژوئن است. قانونگذاران آمریکایی همچنین امیدوارند کمک های اضطراری برای اوکراین و رژیم صهیونیستی را به ویژه با ضمیمه کردن مسائل غرمرتبط امنیت مرزی تصویب کنند.

مایا مک گینیاس، رئیس یک گروه ناظر مالی، رقم ۳۴ تریلیون دلار بدهی فدرال را «یک دستاورد واقعا ناامید کننده» توصیف کرد و آن را به دلیل بی رغبتی رهبران سیاسی آمریکا برای انتخاب های مالی دشوار دانست.

وی در بیانیه ای گفت: ما امیدواریم تصمیم‌گیرندگان سیاسی کشور اقدامات بیشتری را برای کاهش استقراض یا افزایش مالیات، کاهش هزینه ها یا ایجاد تعهدات مالی بکار گیرند.

بدهی عمومی دولت آمریکا رکورد زد

مایکل کیکوکاوا (Michael Kikukawa)، سخنگوی کاخ سفید گفت که افزایش بدهی‌ها ناشی از کاهش مالیات‌ها مصوب جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۷ است که به نفع شرکت‌ها و آمریکایی‌های ثروتمند بود.

وی افزود: بایدن قصد دارد با افزایش مالیات بر شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان آمریکایی و کاهش هزینه‌های دارویی و معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های نفتی، کسری بودجه آمریکا را به میزان ۲.۵ تریلیون دلار طی ۱۰ سال کاهش دهد.