شیوع بیماری گال در انگلستان کابوس شد

گال یکی از بیماری‌های عفونی ناشی از کنه است که منجر به بثورات پوستی و خارش شدید می‌شود و از طریق تماس نزدیک با پوست از افراد مبتلا به افراد دیگر منتقل می‌شود و باید سریع درمان شود.

 

طبق گزارش گاردین، پرمترین و مالاتیون برجسته‌ترین داروهای درمان‌ گال در انگلیس هستند، اما مشکلات زنجیره تامین به دلیل جنگ اوکراین، هزینه مواد خام برای تولید این دو درمان را افزایش داده و کمبود شدیدی در بازار ایجاد کرده است.

در بحبوحه تلاش پزشکان برای خلاص شدن از شر این بیماری قبل از اینکه از کنترل خارج شود، موارد ابتلا در شمال انگلیس افزایش یافته و تعداد آن‌ها در مقایسه با نوامبر گذشته دو برابر شده است.

به گزارش گاردین، متخصصان پوست می‌گویند که با شیوع این بیماری در خانه‌های سالمندان و دانشگاه‌ها، این وضعیت به یک کابوس مطلق تبدیل شده است.

یک متخصص پوست تاکید کرد که رصد ملی بیماران مبتلا به گال «بسیار محدود» بوده است و نشان می‌دهد که این مشکل ممکن است بدتر از چیزی باشد که از آن نگرانیم.

برخی از بیماران آنقدر ناامید هستند که به دنبال خرید دارو‌های جایگزین گران قیمت به صورت آنلاین از خارج از انگلیس هستند.

پروفسور Maps Chowdhury، رئیس انجمن متخصصان پوست انگلیس، گفت: کمبود دارو برای گال چیزی است که نیاز فوری به توجه بیشتری دارد. گال به راحتی گسترش می‌یابد و اگر مردم درمان نشوند، به گسترش ادامه خواهد داد. 

وی تاکید کرد: نگرانی اصلی شیوع بیماری گال در خانه‌های سالمندان، دانشگاه‌ها و سایر اماکن زندگی جامعه است و این امر درمان را دشوارتر می‌کند و اگر یک نفر به طور کامل درمان نشود امکان ابتلای مجدد همه افراد وجود دارد. 

پروفسور کامیلا هاتورن، رئیس کالج سلطنتی پزشکان عمومی هم گفت: گرچه گال به خودی خود یک بیماری جدی نیست، اما می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و در صورت عدم درمان مناسب می‌تواند گسترش یابد و خطر عفونت را افزایش دهد یا موارد موجود را بدتر کند. 

شیوع بیماری گال در انگلستان کابوس شد

وی افزود: این موضوع می‌تواند کیفیت زندگی بیمار را نیز تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین درمان سریع مهم است.

در پایان ماه نوامبر، بروز گال در انگلیس به سه مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر رسید که دو برابر نرخ فصلی است.

درمان گال یک کرم یا لوسیون موضعی است که می‌توان آن را از داروخانه‌ها یا به‌طور کلی با نسخه تهیه کرد. با این حال، گزارش‌هایی مبنی بر کمبود این دو دارو در انگلیس وجود دارد.