شهدای غزه به 22600 نفر رسید/ سفر قریب الوقوع وزیر خارجه آمریکا به اردن

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز شنبه از خشکی و دریای مرکز و جنوب نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی خود قرار داده که تا این لحظه شش نفر به شهادت رسیده و 15 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در بخش کرانه باختری، ارتش رژیم اسرائیل همانند روزهای گذشته به مناطقی مانند رام الله، الخلیل و قلقیلیه یورش برده و شماری از جوانان فلسطینی را ربوده است.

مهمترین تحولات نود و یکمین روز طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*************************************************************

15:37-  راهپیمایی گسترده حمایت از مقاومت  در زادگاه  شهید العاروری  

شمار بسیار زیادی از فلسطینیان امروز در  روستای العاروره زادگاه صالح العاروری در  رام الله  در حمایت از مقاومت تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و حماس بر وفاداری به پیمودن راه فرمانده  شهید صالح العاروری و  حمایت از غزه و مقاومت تاکید کردند.

15:17- عملیات مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها در خان یونس

گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد رزمندگان این گردانها موفق شدند با منفجر کردن سه قبضه مین ضد نفر در یک میدان مین ، 7 نفر از نیروهای پیاده نظام رژیم صهیونیستی را در منطقه خزاعه در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دهند و آنها را به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد یک دستگاه بولدوزر اسرائیلی را در شهرک خزاعه در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار داده است.

15:06- شهدای غزه به 22600 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون به 22600 نفر و شمار مجروحان نیز به 57910 نفر رسیده است.

این وزارتخانه همچنین افزود: رتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 15 کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن 162 نفر به شهادت رسیده و 296 نفر هم زخمی شدند.

14:50- عملیات مشترک گردانهای القسام و القدس علیه صهیونیست‌ها

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس و گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در عملیاتی مشترک توانستند 3  دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را با راکت «الیاسین 105» و «تاندوم» در منطقه «معن« در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دهند.

14:47-زخمی شدن 14 نظامی صهیونیست در 24 ساعت گذشته

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 14 نظامی دیگر این رژیم در نبرد با مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه زخمی شدند.

14:05- ادامه  حملات و موج بازداشت‌ها در مناطق فلسطینی

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست طی شب گذشته و صبح امروز 12 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

در همین حال رژیم صهیونستی اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف حملات خشن توپخانه ای قرار داد.

13:58- تشدید تدابیر امنیتی در قدس و حمله به شهروندان فلسطینی

نظامیان اشغالگر صهیونست یک زن فلسطینی را  در حالی که قصد داشت برای شرکت در نماز جمعه از طریق  «باب الاسباط » وارد مسجد الاقصی شود،  مورد حمله و ضرب و جرح قرار داند.

13:51- شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد کشورش شکایتی را علیه اسرائیل به علت حمله به یک منطقه مسکونی در حومه جنوبی  بیروت پایتخت این کشور، ، به شورای امنیت ارائه کرده است.

عبدالله بوحبیب، افزود:  حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان است.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به ترور صالح العاروری از مقامات حماس در ضاحیه جنوبی بیروت، ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی را  عامل  گسترش احتمالی  جنگ در منطقه دانسته است.

13:33- تظاهرات عمانی‌ها در حمایت از فلسطین و غزه

شهروندان عمانی نیز به مانند بسیاری از کشورهای دیگر امروز تظاهرات حمایت  از مردم  فلسطین و ساکنان غزه، برگزار کردند.

در این تظاهرات که در منطقه  «نزوی» برگزار شد، شهروندان عمانی  با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین حمایت خود را از مقاومت اعلام  کردند و خواستار موضعگیری قاطع حکام کشورهای اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین شدند.

13:12- خودروهای زرهی صهیونیست‌ها هدف مقاومت قرار گرفت

 گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد، تجمع تجهیزات و خودروهای زرهی اشغالگران اسرائیلی را در غرب اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داد.

12:22- سفر قریب الوقوع وزیر خارجه آمریکا به اردن

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به اردن سفر خواهد کرد.

بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی به ویژه بحران غزه، محور رایزنی‌های بلینکن با مقامات اردنی اعلام شده است.

12:04-  واکنش جبهه خلق به یاوه گویی‌های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

جبهه خلق برای آزادی فلسطین  اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره نحوه کنترل غزه بعد از جنگ را توهم خواند.

جبهه خلق اعلام کرد اظهار نظرهای وزیر جنگ دشمن صهیونیست درباره طرحها و برنامه های دولتش برای کنترل امنیتی مستمر نوار غزه، توهم محض است و روز بعد از جنگ، روز شکست و عقب نشینی کامل متجاوزان و روز پیروزی مقاومت خواهد بود.

11:53- تظاهرات حامیان فلسطین مقابل منزل وزیر خارجه آمریکا

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین روز پنجشنبه مقابل منزل آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ایالت ویرجینیا تجمع کردند.

فعالان حامی فلسطین در این تظاهرات با سر دادن شعار «شرم بر شما» اعتراض خود را به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جریان جنگ غزه نشان دادند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین با پاشیدن رنگ قرمز بر روی خیابان‌ها و خودروی شخصی بلینکن تلاش کردند توجه او را به کشتار بی‌سابقه غیرنظامیان در غزه جلب کنند.

«کشتار در غزه را متوقف کنید» و «جنایتکار جنگی» از جمله دیگر شعارهایی بود که تظاهرات‌کنندگان سر دادند.

11:46- آسوشیتدپرس: اسرائیل با تحقق اهداف جنگی خود فاصله دارد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده اسرائیل هنوز با رسیدن به اهداف خود در نابود کردن حماس و آزادسازی 129 گروگان خود در غزه فاصله دارد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل می‌گوید چندین هزار نفر از مبارزان حماس در شمال غزه که تمامی محله‌ها با خاک یکسان شده‌اند باقی مانده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، در مرکز غزه و شهر خان‌یونس در جنوب این باریکه درگیری‌های سنگینی در جریان است اما مقام‌های اسرائیل می‌گویند ساختار نظامی حماس در اینجا تا حد زیادی سالم باقی مانده است.

11:38- حملات هوایی رژیم صهیونیستی  به جنوب لبنان

خبرنگار شبکه المیادین از حمله هوایی امروز رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک  مروحین و «مجدل زون» در جنوب لبنان خبر داد.

11:37- 6 شهید در حملات صبح امروز به خانیونس

شبکه الجزیره گزارش داد در حملات هوایی و بمباران صبح امروز شهر خانیونس  در جنوب نوار غزه  6 فلسطینی به شهادت رسیدند

11:18- آنروا: به شدت تحت فشاریم

سخنگوی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل در مناطق فلسطینی اعلام کرد این آژانس تحت فشار شدیدی قرار دارد و  با وضع موجود و در حال حاضر  از یک میلیون و هشتصد هزار نفر در نوار غزه حمایت می کند.

11:15- تاکید یمنی‌ها بر مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی

مردم یمن در بیانیه پایانی تظاهرات گسترده خود  با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطینیان تاکید کردند خون شهدای نیروی دریایی ارتش یمن در تجاوز آمریکا هرگز هدر نخواهد رفت.

یمنی‌ها همچنین بر هوشیاری و آمادگی کامل خود برای جنگ و نبرد با دشمن آمریکایی دوشادوش نیروهای مسلح خود تاکید کردند.

11:12- سفر قریب الوقوع مقام اروپایی به لبنان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قصد دارد بزودی عازم لبنان شود.

جوزپ بورل به منظور بحث و رایزنی با هدف جلوگیری از تشدید تنشها در مرزهای لبنان با فلسطین (اشغالی) عازم بیروت پایتخت لبنان خواهد شد.

11:08- سازمان پزشکان بدون مرز: اسرائیل به هیچ چیز رحم نمی‌کند

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد هیچ کس و هیچ مکانی در غزه امن نیست و ما به منظور جلوگیری از کشته و زخمی شدن تعداد بیشتر افراد، نیازمند برقراری آتش بس فوری و دائم هستیم.

11:07- تظاهرات گسترده یمنی‌ها در حمایت از فلسطین

مردم یمن امروز  در استان‌های مختلف این کشور در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آنها  تظاهراتی گسترده با شعار «خون آزادگان در مسیر پیروزی قرار دارد» برگزار کرده‌اند.

اهالی استان صعده  در شمال این کشور در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت به شکلی گسترده به خیابانها آمده‌اند.

10:42- «مرگ تدریجی» بیش 10 هزار بیمار سرطانی در نوار غزه

بیش از 10 هزار بیمار سرطانی در نوار غزه  پس از تخریب بیمارستان هایشان در حملات هوایی رژیم صهیونیستی و  تدوام محاصره نوار غزه و عدم امکان دسترسی به دارو با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این بیماران سرطانی پس از هدف قرار گرفتن تنها بیمارستان تخصصی بیماران سرطانی به نام بیمارستان «دوستی ترکیه و فلسطین» در نوار غزه به دست رژیم  صهیونیستی  و ممانعت از رسیدن دارو برای بیماران بویژه دوزهای «شیمی درمانی» و همچنین ادامه محاصره نوار غزه و جلوگیری از سفر بیماران به خارج برای تکمیل درمان خود، با مرگ تدریجی روبرو هستند.

10:04- بالا گرفتن اختلافات درباره کابینه رژیم اسرائیل/ لاپید: نتانیاهو باید برود

رهبر مخالفان کابینه  رژیم صهیونیستی افشای برخی اطلاعات جلسه شب گذشته کابینه اسرائیل را مایه شرمساری دانست.

یائیر لاپید اعلام کرد آنچه از جلسه دیشب کابینه اسرائیل به بیرون درز کرده است به مثابه یک لکه ننگ و دلیلی برخطرناک بودن دولت کنونی اسرائیل است.

این دولت و رئیس آن (نتانیاهو) باید تغییر کنند و دولتی دیگر جایگزین آن شود زیرا نمی تواند تصمیمی راهبردی به نفع اسرائیل اتخاذ کند.

10:01- انهدام یک دستگاه نفربر زرهی رژیم صهیونیستی

گردان‌های مجاهدین اعلام کرد یک نفربر اسرائیلی را در منطقه شیخ رضوان در شهر غزه با راکت ضدزره هدف قرار داده که طی آن این خودرو منهدم شده و نیروهای داخل آن کشته و زخمی شدند.

10:00- فاش شدن روز افزون  ابعاد تلفات و خسارات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

با گذشت بیش از سه ماه از جنگ غزه، ابعاد تلفات و خسارات رژیم صهیونیستی بویژه در نبردهای زمینی با  رزمندگان مقاومت در حال فاش شدن است.

رسانه‌های اسرائیل به نقل از وزارت جنگ این رژیم اعلام کردند این وزارتخانه برآورد می‌کند بیش از  12000 نظامی اسرائیلی در نتیجه جنگ غزه دچار معلولیتها و از کار افتادگی دائم شوند.

این منابع تصریح کردند: وزارت جنگ تخمین می زند شمار سربازان معلول ارتش بیش از 20 درصد افزایش یابد.

رسانه‌های صهیونیست خاطر نشان کردند: افزایش تعداد مجروحان در میان نیروهای ارتش به یک اتفاق و رویداد  تاریخی و فراگیر در سطح داخل تبدیل خواهد شد که نیازمند  در نظر گرفتن یک چارچوب گسترده برای توانبخشی به نظامیان است.

09:59- درگیری مقاومت فلسطین با اشغالگران اسرائیلی در شرق النصیرات

منابع خبری از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شرق اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه خبر دادند.

09:56- هزینه 12 هزار نظامی از کارافتاده ارتش اسرائیل بر دوش کابینه نتانیاهو

رسانه‌های صهیونیستی به نقل وزارت جنگ این رژیم اعلام کردند انتظار می رود جنگ غزه دست کم 12 هزار زخمی و نیروی از کار افتاده نظامی را بر ارتش اسرائیل تحمیل نماید که از این پس باید هزینه‌های از کارافتادگی آنها را نیز تامین کرد.

09:53- درگیری در جلسه کابینه امنیتی صهیونیستی/ نتانیاهو دستور تعطیلی جلسه را صادر کرد.

منابع رسانه‌ای صهیونیستی از درگیری شدید اعضای حاضر در جلسه کابینه امنیتی این رژیم خبر دادند.

مهم ترین اخبار بامدادی نودویکمین روز «طوفان الاقصی»

خالد مشعل: خون العاروری و یارانش با خون غزه آمیخته شد

خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین اشغالی گفت:  شهادت رهبران حماس این واقعیت را ثابت می‌کند که راه شهادت، انتخاب رهبران جنبش و نیز انتخاب سربازان آن است.

او با بیان اینکه خون العاروری و یاران شهیدش با خون غزه آمیخته شد که حماسه‌ای تاریخی را در نبرد سیل الاقصی رقم می‌زند، تاکید کرد:  مرحوم شهید صالح العاروری در تأسیس گردان‌های قسام شرکت کرد و در راهپیمایی مقاومت علیه اشغالگری، از بذل جان و تلاش خود دریغ نکرد.

مشعل گفت: دشمن فکر می‌کند که ترور رهبران، اراده مقاومت را در هم می‌شکند و رهبران را تضعیف می‌کند، اما نمی‌داند که این یک توهم بزرگ است.

بمباران شدید مرکز نوار غزه

جنگنده های رژیم اسرائیل در اولین ساعات از بامداد امروز جمعه اردوگاه های المخازی و النصیرات را شدیدا بمباران کردند.

5 شهید در بمباران شهر رفح

بمباران خانه‌ای در شهر رفح، واقع در جنوب غزه، پنج شهید تاکنون داشته است.

یورش صهیونیست‌ها به چند منطقه در کرانه باختری

نظامیان ارتش اشغالگر به شهر عزون واقع در شرق قلقیلیه و شهرک اریحا واقع در رام الله یورش برده‌اند.

درگیری جوانان فلسطینی با متجاوزان صهیونیست در شهر الخلیل

شهر الخلیل از جمله مناطقی است که ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز جمعه یورش برده و این یورش منجر به درگیری مسلحانه با جوانان فلسطینی شده است.

حملات توپخانه‌ای از دریا و خشکی به سمت مرکز غزه

 رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که از ساعات اول بامداد امروز جمعه رژیم اسرائیل با توپخانه دیرالبلح را زیر آتش خود گرفته‌ است و قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز سواحل این منطقه را  گلوله باران کرده‌اند.

تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی دلایل شکست ارتش صهیونیستی در شنبه سیاه

رسانه های عبری بامداد امروز جمعه گزارش دادند که هرتزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل تصمیم گرفته تیم متخصص حقیقت یاب در جنگ غزه تشکیل شود تا دلایل شکست و فضاحت روز هفتم اکتبر (15 مهر) که عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین کلید خورد، بررسی کند.