روایت سید حسن نصرالله از دستاوردهای میدانی حزب‌الله در نبرد ۳ ماهه

 سید « حسن نصرالله » دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی‌های جدید خود با آمار و ارقام به عملیات‌های مقاومت در جنوب لبنان و روند تقابل با دشمن صهیونیستی پرداخت.

بر اساس آماری که سید حسن نصرالله ارائه داد، در خلال این جنگ با رژیم اشغالگر که مقاومت لبنان از 8 اکتبر یعنی یک روز بعد از عملیات طوفان الاقصی وارد آن شد، حزب‌الله مواضع دشمن را در امتداد بیش از 100 کیلومتری و نیز مواضع ارتش اشغالگر در مرزها و نیز تعداد زیادی از شهرک‌های صهیونیست نشین را در پاسخ به تجاوزات این رژیم علیه غیرنظامیان لبنانی، هدف قرار داده است.

بر این اساس، مقاومت لبنان در مدت 3 ماه بیش از 670 عملیات انجام داده، به طوری که تعداد عملیات‌های آن در برخی روزها به 23 مورد می‌رسد. به طور کلی میانگین تعداد عملیات‌های حزب‌الله علیه دشمن صهیونیستی در روز بین 6 تا 7 عملیات نظامی بوده است. همچنین تعداد مواضع ارتش صهیونیستی که در مرزها مورد هدف حزب‌الله قرار گرفته، 48 مورد بوده است؛ این یعنی از منطقه الناقوره تا انتهای مزارع شبعا، رژیم اشغالگر هیچ موضعی نداشته که چندین بار مورد هدف مقاومت لبنان قرار نگرفته باشد.

به گفته دبیر کل حزب‌الله تعداد مواضع هدف قرار گرفته شده توسط مقاومت لبنان 494 مورد بوده که برخی از آنها چندین بار مورد هدف قرار گرفته‌اند. همچنین نقاط مرزی که نظامیان رژیم اشغالگر در آن پناه گرفته بودند بالغ بر 50 نقطه مرزی بوده که چندین بار هدف قرار گرفتند. همچنین تعداد شهرک‌های صهیونیستی که مقاومت لبنان هدف قرار داده تاکنون به 17 شهرک رسیده است.

در این زمینه سید حسن نصرالله توضیح داد که مقاومت تمامی تجهیزات فنی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در همه مواضعی که مورد هدف قرار می‌داد منهدم کرده است؛ تجهیزاتی که ارزش آنها صدها میلیون دلار تخمین زده می‌شود. دشمن صهیونیستی از این تجهیزات نه تنها برای کنترل اطلاعات در نقاط مرزی بلکه برای کنترل اطلاعاتی بخش‌های بزرگی از لبنان نیز استفاده می‌کرد.

روایت سید حسن نصرالله از دستاوردهای میدانی حزب‌الله در نبرد ۳ ماهه

در اطلاعاتی که دبیرکل حزب‌الله ارائه داد، مقاومت لبنان توانست تعداد زیادی از تانک‌ها و خودروهای نظامی رژیم اشغالگر را منهدم کند.

این درحالی است که رسانه‌های صهیونیستی در سایه سانسور نظامی شدیدی که این رژیم بر آنها اعمال کرده نمی‌توانند آمار واقعی تلفات ارتش اسرائیل را ارائه دهند. بسیاری از کارشناسان صهیونیست تاکید می‌کنند که تعداد تلفات واقعی و کشته شدگان ارتش اسرائیل 3 برابر چیزی است که این ارتش اعلام می‌کند.