جنایت بی شرمانه اسرائیل با پیکرهای شهدای غزه

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی به ابعاد تازه جنایات صهیونیست‌ها علیه قبور شهدای غزه پرداخت و نوشت: ارتش اسرائیل، نبش قبر می‌کند و پیکر شهدا را از آن خارج می‌سازد و برخی از جنازه‌ها را ربوده است. به همین دلیل، برخی از ساکنان غزه، در منازل خود، به حفر قبر روی آورده‌اند.

خبرگزاری سوا به نقل از این نهاد حقوق بشری گزارش داد: ما تعدی ارتش اسرائیل به دستکم ۱۲ قبر را در نوار غزه ثبت کرده‌ایم؛ به نحوی که بولدزر این قبور را تخریب کردند.

جنبش حماس اعلام کرد که این پیکرها، به صورت مثله و دست‌کاری شده تحویل شده‌اند که در رفح دفن شدند. اشغالگران اعضای حیاتی بدن این شهدا را ربوده بودند، همانطور که قبلاً قبور را در جبلیه نبش کرده و پیکرهای شهدای جدید را نیز از آنجا ربوده بود. این در حالی است که پیکرهای ده‌ها نفر از این شهدا هنوز تحویل نداده است. 

این دیدبان با اشاره به اینکه صهیونیستها دهها جنازه از شهدای فلسطین را ربوده‌اند، خبر داد، حملات مکرر اسرائیل باعث ایجاد گودالهای بزرگی شده و پیکر شمار زیادی از شهدا هم بر روی زمین است.

به گفته این مرکز، بیش از ۱۲۰ گورستان در محله‌های مختلف نوار غزه ایجاد شده است. لذا صهیونیستها با این اقدام، «به صورت هدفمند، حرمت اموات و گورهای آنان را هتک می‌کنند؛ اقدامی که با اصول حقوق بشر و قواعد جنگ در تضاد است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه در نود و دومین روز جنگ غزه، ضمن محکوم کردن این جنایت «وحشیانه و غیراخلاقی»، از سکوت سازمان‌های بین‌المللی فعال در نوار غزه در قبال این جنایات وحشیانه ابراز تعجب کرد و از همه کشورهای آزاده دنیا و جامعه بین‌المللی خواست تا جنایات اشغالگران و نسل‌کشی مردم فلسطین را که تا به امروز قربانیان آن به ۹۰ هزار شهید، مجروح، مفقود و اسیر رسیده، متوقف کنند.