چند پیام عملیات مهم حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی

 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته فلسطینی و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در مقاله جدید خود به عملیات بزرگی که مقاومت لبنان ضد پایگاه «مرون» یکی از 2 پایگاه اصلی رژیم صهیونیستی در کل فلسطین اشغالی انجام داد، اشاره کرده و نوشت، زمانی که سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی جمعه شب خود اعلام کرد «ترور شهید صالح العاروری ، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از هم‌رزمان وی یک اقدام خطرناک در ضاحیه جنوبی بیروت بوده و قطعا بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند»، ما مطمئن بودیم که پاسخ حزب‌الله به این جنایت اشغالگران قطعی است؛ زیرا سید حسن نصرالله به هر حرفی که می‌زند عمل می‌کند.

حزب‌الله تصمیم خود برای تشدید عملیات‌های نظامی ضد صهیونیست‌ها را گرفته است

عطوان افزود، البته ما انتظار نداشتیم که پاسخ مقاومت لبنان به جنایت صهیونیست‌ها در ضاحیه جنوبی بیروت، تا این حد سریع و به فاصله چند ساعت از سخنرانی سید حسن نصرالله داده شود. هدف قرار دادن پایگاه مرون که در قله کوه «الجرمق» که بلندترین کوه در شمال فلسطین اشغالی است و بزرگترین مرکز کنترل هوایی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، نشان می‌دهد که سید حسن نصرالله و فرماندهان میدانی مقاومت لبنان تصمیم گرفته‌اند عملیات‌های خود ضد دشمن صهیونیستی را تشدید کنند.

وی تصریح کرد، این عملیات همچنین ثابت می‌کند که حزب‌الله و نیروهای آن صرفا برای همبستگی با مردم غزه و مقاومت آن دست به چنین حمله انتقام‌جویانه‌ای نزدند؛ بلکه این عملیات مقاومت لبنان در چارچوب حمایت نظامی از غزه و مقاومت فلسطین نیز محسوب می‌شود. زمانی که سید حسن نصرالله تاکید کرد پاسخ به جنایت دشمن اشغالگر در ضاحیه جنوبی بیروت، قریب‌الوقوع و فوری خواهد بود از عبارت «زمان و مکان مناسب» استفاده نکرد. دبیرکل حزب‌الله توضیح بیشتری نداد و لبخندی معنادار و حاکی از خشم بر صورت خود داشت و بعد از آن بود که دستور حمله موشکی به بزرگترین پایگاه رژیم اشغالگر را صادر کرد.

در ادامه این مقاله آمده است، دشمن آمریکایی-صهیونیستی در تجاوزات خود از همه خطوط قرمز عبور کرده و به فاصله کوتاهی از ترور سردار شهید «سید رضی موسوی» مستشار نظامی باسابقه سپاه پاسداران در سوریه، شاهد جنایت صهیونیست‌ها در ترور شهید «صالح العاروری» در قلب ضاحیه جنوبی بیروت بودیم و به فاصله کمی از آن شاهد حمله تروریستی آمریکا به شرق بغداد بودیم که در آن دست کم 2 فرمانده حشد شعبی به شهادت رسیدند.

چند پیام عملیات مهم حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی

محور مقاومت به گزینه نظامی برای پاسخ به جنایات دشمن پایبند است

به نوشته عطوان، این جنایات ادامه دار دشمنان نمی‌تواند بدون پاسخ سریع و مستقیم محور مقاومت بماند. به همین دلیل است که حزب‌الله عملیات‌های خود را در الجلیل اشغالی تشدید کرد و در نتیجه آن 230 هزار شهرک‌نشین صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی از ترس موشک‌های حزب‌الله آواره شده‌اند. اما اوج عملیات‌های حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی، حمله به پایگاه راهبردی مرون بود که نشان می‌دهد محور مقاومت و بازوهای آن همچنان به گزینه نظامی برای مقابله با جنایات رژیم اشغالگر و جنگ نسل‌کشی این رژیم علیه مردم غزه پایبند هستند و به هرگونه تجاوز آمریکایی-صهیونیستی در عراق، لبنان، سوریه، دریای سرخ و ... پاسخ سریع خواهند داد.

در ادامه این یادداشت آمده است، البته باید یادآوری کنیم که حمله حزب‌‌الله به پایگاه مرون در واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت، تنها پاسخ اولیه به این جنایت بود و طبق بیانیه‌ای که شاخه نظامی حزب‌الله صادر کرده است، پاسخ‌های بعدی در راه است. این تشدید عملیات‌های مقاومت ضد دشمن صهیونیستی و نیز پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه، هم‌زمان با 2 سفر خطرناک «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «عاموس هوکشتاین» فرستاده رئیس جمهور این کشور به منطقه است که پیشتر اصطلاحا نقش میانجی را در ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی داشت.

پیام بزرگ عملیات حزب‌الله در پایگاه مرون

عبدالباری عطوان در ادامه تاکید کرد، این یک پیام قوی است که می‌گوید تشدید عملیات‌های نظامی تنها گزینه مقاومت برای پاسخ به جنایات مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و هیچ آرامشی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ مگر بعد از توقف فوری جنگ در نوار غزه و عقب‌نشینی کامل نیروهای صهیونیستی از این منطقه. آمریکا تا زمانی که از ادامه جنگ و کشتار در نوار غزه حمایت می‌کند، با هرگونه آتش بس مخالف است، اجماع بین‌المللی را در این زمینه به چالش می‌کشد و مهمتر از همه به دنبال جنگ‌افروزی در دریای سرخ است، نمی‌تواند به هیچ آرامشی در منطقه برسد. همچنین اگر آمریکا به دنبال به راه انداختن جنگ با یمنی‌ها باشد ، قطعا شکست‌خورده از این جنگ بیرون خواهد آمد.

این نویسنده برجسته فلسطینی در ادامه نوشت، ننگ و شرم بر آمریکا که خود را رهبر جهان آزاده و حامی حقوق بشر می‌داند و در عین حال مستقیما از جنگ نسل‌کشی و کشتار 23 هزار فلسطینی در غزه که اغلب آنها زن و کودک هستند حمایت می‌کند. چیزی که ما و میلیون‌ها انسان را در جهان عربی و اسلامی بیش از همه خشمگین می‌کند، این وقاحت اسرائیل است که همواره از طرح‌های گستاخانه خود برای آوارگی مردم غزه و کوچ اجباری آنها به کشورهای دیگر رونمایی می‌کند و آمریکا و کشورهای اروپایی نیز به کشورهای مورد نظر رشوه می‌دهند تا اهالی غزه را اسکان دهند. نکته دیگری که به شدت ما را عصبانی می‌کند، سکوت دولت‌های عربی در برابر این پروژه تحقیرآمیز است.

عطوان تصریح کرد، استفاده از منطق و روش‌های دیپلماتیک برای مهار مجریان و حامیان جنگ نسل کشی در نوار غزه سودی ندارد و تنها گزینه‌ای که می‌توان با آن در برابر این متجاوزان ایستاد، زور و سلاح است. حزب‌الله با پاسخ سریع به جنایت رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت که نقض حاکمیت لبنان بود، گزینه درستی را انتخاب کرد. همچنین برادران عراقی با تشدید حملات موشکی ضد پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه نیز همین کار را کردند و در نهایت برادران یمنی با حملات موشکی و پهپادی خود در دریای سرخ، صدها میلیارد دلار هزینه روی دست غربی‌ها گذاشتند.

سردبیر رای‌الیوم نوشت، بلینکن که به صهیونیست‌ بودن خود می‌بالد و به همراه دیگر اعضای باند جنایتکار آمریکا از جنگ نسل‌کشی در غزه و ادامه جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کند، امیدواریم در سفر به منطقه و در پایتخت‌هایی که قرار است به آنجا برود، به گونه‌ای مورد استقبال قرار بگیرد که شایسته اوست.

در پایان این مقاله آمده است، رزمندگان مقاومت در نوار غزه که 3 ماه مداوم درحال مبارزه با دشمن هستند و در این مدت تنها 10 درصد توان نظامی خود را به کار گرفته‌اند و همچنان 200 درصد اراده دارند، قطعا در این جنگ پیروز خواهند شد و امت اسلامی را سرافراز می‌کنند.