ارتش یمن یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داد

 سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: یک کشتی آمریکایی که از رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کرد را با تعداد زیادی موشک بالستیک و دریایی و پهپاد هدف قرار دادیم.

وی گفت: عملیات هدف قرار دادن ناو آمریکایی پاسخ اولیه به حمله خائنانه نیروهای دشمن آمریکایی به نیروی دریایی ما است.

سریع تاکید کرد: کشتی آمریکایی در عملیات مشترک نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی هدف قرار گرفت. ما از برخورد مناسب با تمامی تهدیدات خصمانه در چارچوب حق دفاع مشروع از کشور، مردم و ملت خود تردید نخواهیم کرد.

سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد که کشورش تا توقف جنگ علیه غزه و رفع محاصره این منطقه به هدف قرار دادن اهداف صهیونیستی ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر امن بودن دریانوردی در دریای سرخ برای سایر کشتی ها به جز کشتی های صهیونیستی و کشتی های عازم سرزمین های اشغالی تاکید کرد.

 آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده اند.

ارتش یمن یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داد

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.