طوفان الاقصی و مشکلات روحی برای ۱۰۰ هزار صهیونیست

 رسانه‌های عبری زبان به نقل از «انجمن کمک‌های روحی و روانی اولیه» گزارش دادند که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار درخواست کمک روانی دریافت کرده‌است.

طبق این گزارش، ده‌ها هزار صهیونیست در معرض یک فاجعه شخصی قرار گرفته‌اند و تمامی ساکنان سرزمین‌های اشغالی از یک شوک بزرگ رنج می‌برند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

روزنامه عبری «هاآرتص» نیز اخیرا از فروپاشی سیستم بهداشت روان در رژیم صهیونیستی در نتیجه عملیات مقاومت صحبت کرده بود.

پیش از آن نیز مدیران مراکز بهداشت روان رژیم صهیونیستی اعتراف کرده بودند که حوادث هفتم اکتبر حدود ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی را دچار مشکلات روحی و روانی کرده‌است.

طوفان الاقصی و مشکلات روحی برای ۱۰۰ هزار صهیونیست

طی ۱۰۰ روز جنگ و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده‌است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.