لیبرمن به شکست اعتراف کرد

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از آویگدور لیبرمن ، نماینده کنونی کنست و وزیر امنیت سابق رژیم صهیونیستی ، نوشتند که کابینه جنگ شمال را از دست داد و آنچه در برخورد حزب‌الله روی می‌دهد سهل انگاری درجه یک است.

براساس گزارش المیادین، لیبرمن هشدار داد که اگر این رژیم به سرعت از خواب بیدار نشود، کنترل بخش‌های استراتژیک امنیت خود را از دست خواهد داد. لیبرمن در مورد تصاویری که به تازگی از غزه منتشر شد، گفت که در این تصاویر به نظر می‌رسد نیروهای حماس به روال عادی بازگشته اند، بازار‌های جبلیه مملو از مردم شدند.  بیمارستان الشفاء به فعالیت کامل بازگشته است.

او معتقد بود که این تصاویر به ویژه برای ده‌ها هزار نفر از ساکنان منطقه غلاف غزه که هنوز از بازگشت به روال عادی فاصله دارند و در سراسر اراضی اشغالی پراکنده شده اند توهین آمیز است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده استقرار صد‌ها افسر پلیس فلسطینی در جبلیه، غزه، دیرالبلاح، خان یونس و رفح است. فعالان گفتند که پلیس به منظور پیش بینی هرگونه هرج و مرج امنیتی که ممکن است در نتیجه جنگ جاری در نوار غزه رخ دهد، مستقر شده است. آن‌ها گزارش دادند که پرسنل پلیس شهر‌های نوار غزه را ترک نکردند، اما استقرار آن‌ها با توجه به شرایط فعلی قابل توجه بود.

لیبرمن به شکست اعتراف کرد

اظهارات لیبرمن در مورد لبنان با گزارشی که روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با عنوان «به ما نگویید که حزب‌الله منصرف شده است» منتشر شده است یکی به نظر می‌رسد. خبرنگار این روزنامه در شمال از وزرا، اعضای کابینه و تیپ‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح خواست تا از اعضای خانواده خود بپرسند که آیا یکی از آن‌ها حاضر است برای زندگی در مرز شمالی نقل مکان کند.