واکنش رسانه‌های صهیونیستی به اظهارات سید حسن نصرالله

اظهارات سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در روز یکشنبه در صدر اخبار و تحلیل‌های مطرح شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و این رسانه‌ها بار دیگر تاکید کردند که دبیرکل حزب‌الله در تشدید جنگ روانی ضد دشمن بسیار ماهر است و این بخشی مهم از جنگ است. این رسانه‌ها ابراز داشتند که تمامی ساکنان سرزمین‌های اشغالی به اظهارات سید حسن نصرالله گوش می‌دهند.

این رسانه‌ها با اشاره به اینکه دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی چهارم خود از ابتدای جنگ غزه، اظهاراتش را با شجاعت بیشتری دنبال کرده و پیام‌هایش همچنان ثابت است. این رسانه‌ها تاکید کردند که دبیر کل حزب الله بخش مهمی از این جنگ به شمار می‌رود که نه تنها در عرصه میدانی بلکه در جنگ روانی نیز کارایی بالایی دارد. آنها تصریح کردند که وی تلاش می‌کند از آنچه که در سرزمین‌های اشغالی و افکار عمومی ساکنان آن در نتیجه ادامه جنگ و اسرای اسراییلی می‌گذرد، به خوبی بهره‌برداری کند.

این رسانه‌ها ادامه دادند که نصرالله به تمامی گفت‌وگوها و مناقشات مطرح شده در اسراییل توجه می‌کند و تحولات اسراییل و مطالب پیگیری شده در استودیوها و تحلیلگران اسراییلی را به دقت زیر نظر دارد و توجه زیادی به افکار عمومی اسراییل می‌کند.

آوی ایتام سرتیپ نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که پیش از این و تا سال ۱۹۹۹ فرمانده تیپ الجلیل و مسئول نیروهای اسراییلی در جنوب لبنان بود، به شبکه صهیونیستی کان گفت: ما با حزب الله در جنگ هستیم واین یک جبهه فعال دیگر است و نصرالله این موضوع را در سخنرانی امروز خود مطرح کرد. حزب‌الله از حماس حمایت می‌کند و از جنگ نمی‌ترسد و آنچه که امروز در غزه برای ما اتفاق می‌افتد، آنها را امیدوار می‌کند که جنگ متوقف شود و دولت از هم فرو بپاشد.

ایتام تصریح کرد که نصرالله سخنانش را می‌گوید و به آن عمل می‌کند، لذا باید اظهارات او جدی گرفته شود.

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به اظهارات سید حسن نصرالله

گال بسبرگ مشاور استراتژیک و مدیر بحران‌های رژیم صهیونیستی نیز به شبکه کان گفت: ما باید به خوبی به سخنان نصرالله گوش بدهیم، او خودش می‌گوید که شما [اسراییلیها] مشغول سیاست داخلی و اختلافات داخلی خودتان شده‌اید، شما مشغول گریه در شبکه‌های تلویزیونی شده‌اید. شما شکست خورده‌اید و این یک پیروزی بزرگ برای ما رقم می‌زند.

بسبرگ می‌افزاید که اسراییلی‌ها باید به این موضوع توجه کنند، کسانی که عرصه سیاست داخلی را درگیر می‌کنند و کسانی که به دنبال محکوم کردن کابینه و ارتش هستند، باید رفتار خود را متوقف کنند!

شوش رافن سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و از مسئولان سابق شاباک و ارتش تاکید کرد: به نظر می‌رسد نصرالله برای افکار عمومی اسراییل سخنرانی می‌کند و از این عامل به عنوان اهرم فشار روانی مهم ضد ما استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین نکته این است که او تماماً از مطالب ما و از اظهارات مسئولان سابق و شبکه‌های تلویزیونی که چیزی نمی فهمند، نقل قول می کند. آنها [این رسانه‌ها و اشخاص] فقط نماینده خودشان هستند و نماینده ملت و افکار عمومی اسراییل نیستند، آنها سربازان ما در این جبهه نیستند.