فوری/ حمله آمریکا به ارتش ملی یمن

الجزیره هم اکنون با انتشار خبری فوری اعلام کرد که خبرگزاری رویترز به نقل از مسوولان آمریکایی گزارش داد که ارتش آمریکا امروز سه شنبه حمله جدیدی را به موشک‌های ضدکشتی ارتش ملی یمن انجام داد.

رویترز به نقل از مقامات آمریکایی ادامه داد: امروز حمله جدیدی را به موشک‌های ضدکشتی متعلق به حوثی‌ها (ارتش ملی یمن) انجام دادیم.

الجزیره در خبری مرتبط گزارش داد که یک مقام آمریکایی به این رسانه گفت: نیروهای آمریکایی صبح امروز به وقت صنعا، سایت‌های متعلق به حوثی‌ها را در یمن بمباران کردند.

این مقام آمریکایی به الجزیره گفت: حمله آمریکایی‌ها ۴ موشک بالستیک متعلق به حوثی‌ها را هدف قرار داد که برای پرتاب آماده شده بودند. حمله آمریکا پس از آن صورت گرفت که حوثی‌ها (ارتش ملی یمن) دیروز دوشنبه تانکر کانتینری عقاب در جبل الطارق را هدف قرار دادند.

فوری/ حمله آمریکا به ارتش ملی یمن

گفتنی است که دیروز کشتی تجاری آمریکا در سواحل یمن با یک فروند موشک هدف قرار گرفت.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) بدون اشاره به جزییات بیشتری در این باره، خبر داده بود که حادثه مذکور در جنوب شرقی عدن اتفاق افتاده است.

در این گزارش آمده بود که سَمتِ بندر این کشتی از بالا مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

شرکت اطلاعاتی خصوصی «امبری» هم در این باره گفته بود که یک کشتی تحت مالکیت آمریکا که با پرچم جزایر مارشال در آب‌های منطقه حرکت می‌کرد، با یک موشک هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دریایی انگلیس در این خصوص اعلام کرده بود که این حمله در راستای به خطرانداختن منافع آمریکا به تلافی حمله واشنگتن به یمن رخ داده است.

مرکز فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام) هم هدف قرار گرفتن این کشتی توسط موشک بالستیک شلیک شده از سوی ارتش یمن را تایید کرده بود.