طالبان در جستجوی هسته‌ای شدن!

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر تاکید کرد طالبان در پی دست‌یابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای نیست بلکه در پی بازسازی تجهیزات نظامی برجامانده از نیروهای خارجی در افغانستان است.

رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در این باره افزود: طالبان افغانستان در پی بازسازی مخروبه‌های بیست سال اشغال در کشور است؛ نه مسابقه تسلیحات هسته‌ای. این ادعا کاملا بی‌اساس است.

پیام جدید طالبان به ایران رسید

اخیرا یک عضو کنگره امریکا ادعا کرد طالبان نماینده‌اش را برای دست‌یافتن به جنگ‌افزارهای هسته‌ای به کره شمالی فرستاده است.

محمدهاشم دانش، کارشناس روابط بین‌الملل در این باره گفت: ساختن سلاح هسته‌ای یا دستیابی به آن توسط طالبان یک دروغ است. کشورهای زیادی در این زمینه تلاش کردند اما موفق نشدند.

نجیب‌الرحمن شمال کارشناس دیگر مسائل افغانستان خاطرنشان کرد: کشور افغانستان تحت ‌تاثیر اقتصاد کشورهای خارجی قرار دارد. چگونه می‌تواند به فکر دست‌یابی به سلاح هسته‌ای باشد؟

پیش از این سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با یک رسانه گفته بود کابل تا کنون هیچ مذاکره‌ای با هیچ کشوری در باره جنگ‌افزارهای هسته‌ای انجام نداده و نیروهای طالبان از تجهیزات نظامی کافی برخوردار هستند.