واکنش اسرائیل به قرار گرفتن دوباره انصارالله در فهرست «تروریسم» آمریکا

«تمام اقدامات دولت آمریکا برخلاف اظهارات رسانه‌ای آن است بدین معنا که از ابتدای جنگ اعلام کرده در جهت کاهش تنش ها عمل خواهد کرد اما برعکس، اقداماتش همواره در راستای گسترش تنش ها بوده است. ما امروز در دریای سرخ شاهد هستیم، حتی با توجه به ادعای واشنگتن مبنی بر حمایت از نوار غزه، هیچ آتش‌بسی روی میز دولت آمریکا در مورد جنگ رژیم صهیونیستی و حملات مستمر آن به نوار غزه وجود ندارد.»

بنابر این گزارش، برای اتخاذ تصمیم در خصوص تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن که خواسته اصلی رژیم اشغالگر صهیونیستی است، بین واشنگتن و تل آویو تعاملاتی صورت گرفته است.

این گزارش می افزاید: اعتراضات خیابانی، دودستگی و اختلافات داخلی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهونیستی را در مقابل دو گزینه قرار داده است. این که با جناح راست و سایر احزاب افراطی در قدرت باقی بماند یا عقب نشینی کرده به خواسته آمریکا مبنی بر تشکیل کابینه‌ای به دور از افراط گرایان، تن دهد که این امر به معنای فروپاشی کابینه فعلی اسرائیل خواهد بود.

بنابر این گزارش، ایالات متحده جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی جهانی قرار داده که این تصمیم ظرف 30 روز اجرایی می شود. گفتنی است وزارت خارجه آمریکا وعده داده است که در صورت توقف حملات انصارالله علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، این تصمیم را لغو خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن اعلام کرد هدف این است که انصار الله را وادار به فاصله گرفتن از ایران کند.

در مقابل، جنبش انصارالله تأکید کرده است که تصمیم آمریکا سیاسی است و چنین موضع گیری در قبال حمایت ما از مردم فلسطین، لکه ننگی برای واشنگتن خواهد بود.

واشنگتن پیش از این تهدید کرده بود که این جنبش را به لیست تروریستی باز خواهد گرداند و نیز مانع امضای توافقنامه عربستان و یمن خواهد شد.

 

حجم ویدیو: 40.68M | مدت زمان ویدیو: 00:04:38