ضربه سنگینی که کتائب القسام به اسرائیل وارد کرد

 «ابوعبیده» سخنگوی کتائب القسام» شاخه نظامی حماس، شامگاه امروز (پنجشنبه)، طی بیانیه‌ای دستاوردهای رزمندگان این جنبش را طی یک هفته گذشته اعلام کرد.

سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد نیروهای قسام طی هفته گذشته ۵۳ نظامی اسرائیلی را از فاصله صفر و ۹ نظامی اسرائیلی دیگر را از فاصله دور از پا درآورده‌اند.

ابوعبیده اضافه کرد رزمندگان مقاومت ده‌‌ها نظامی اسرائیلی دیگر را نیز طی ۵۷ مأموریت یا از پا درآورده‌اند یا مجروح کرده‌اند. قسام همچنین اعلام کرد طی هفته گذشته نیروهای مقاومت ۴ خانه و ورودی ۲ تونل را هنگام ورود نظامیان اسرائیلی منفجر کرده‌اند.

او در ادامه اعلام کرد که نیروهای این جنبش در هفته گذشته ۲ پهپاد شناسایی ارتش اسرائیل از نوع «اسکای لارک» را سرنگون کرده‌اند و ۸ پهپاد دیگر را تحت کنترل خود آورده‌اند.

سخنگوی قسام همچنین اشاره کرد نیروهای مقاومت چند تجمع نیروهای اسرائیلی را با خمپاره و راکت‌ در تمامی محورهای جنگ در غزه هدف قرار داده‌اند.

ابوعبیده در عین حال اعلام کرد که رزمندگان مقاومت طی هفته گذشته راکت‌هایی با بردهای متفاوت را به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرده‌اند.

ارتش رژیم اسرائیل طی بیانیه‌ای بامداد سه‌شنیه مدعی شده بود که از زمان آغاز تهاجم زمینی به نوار غزه، ۲۰۰ نظامی این خود را از دست داده است.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید دارند تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» چند برابر آمار اعلامی تل‌آویو است.

پیشتر، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» با انتشار گزارشی در این باره فاش کرده بود که آمار بیمارستان‌های اسرائیلی از تعداد کشته‌های ارتش اسرائیل بسیار بیشتر از آمار اعلام‌شده از سوی ارتش اسرائیل است.