واکنش نتانیاهو به دادگاه لاهه

 روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد بنیامین نتانیاهو همچنان مدعی است که به دنبال تمامی اهداف جنگ است و جایگزینی برای پیروزی قاطع و بازگرداندن اسرا پیش رو ندارد.

نتانیاهو همچنین اعلام کرد، به دنبال تولید هرچه بشتر سلاح و مهمات در داخل (فلسطین اشغالی) هستیم تا از این پس به خود متکی باشیم.

او همچنین بار دیگر تاکید کرد هر نوع تحقیقاتی در رابطه با دلایل شکست 7 اکتبر باید پس از پایان جنگ باشد.

نتانیاهو با حمله ضمنی به مصر و قطر گفت: روابط با مصر به شکل خوبی مدیریت می‌شود و هر طرفی نسبت به منافع خود دغدغه‌‌هایی دارد

در حالی که در مورد قطر هم گفت: قطر به عنوان یک میانجی باید به حماس فشاروارد کند، اما در عین حال گفت: من از هیچ یک از انتقاداتم در مورد قطر عقب نشینی نمی‌کنم.

به نوشته یدیعوت آحارانوت این نشست در حالی برگزار می‌شود که نتانیاهو و کل اسرائیل هفته دشواری را پشت سر گذشته و چندین نفر از نظامیانش را از دست داده است و در شرایطی که نتانیاهو در مورد از بین بردن حماس سخن گفته و جهانیان به روز پس از جنگ می‌پردازد، ارتش به ساختار سیاسی خبر داد، اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد حماس مجددا ظرفیت‌های غیر نظامی خود را در مناطق شمال و مرکز نوار غزه باسازی کرده است و قادر است فردای پایان جنگ زمام امور را مجددا در این مناطق به دست بگیرد.

او در رابطه با حکم صادر شده از سوی دادگاه دادگستری بین المللی لاهه هم گفت: امروز روز هلوکاست بین المللی است، این یاوه‌ای بزرگتر از آن وجود ندارد، آنانی که به لاهه آمده‌اند تا ما را به کشتار جمعی متهم کنند به نام چه کسی آمدند؟ آنها به نام حماس این نازی‌های جدید آمدند.

او مدعی شد: دادگاه داگستری بین المللی تصمیمی قاطع خود را در رابطه با توقف جنگ اعلام نکرده است و براساس منافع خود به این جنگ ادامه می‌دهیم.

واکنش نتانیاهو به دادگاه لاهه

سپس نتانیاهو کتاب هیتلر به زبان عربی را جلوی دوربین‌ها گرفت.

در بخش دیگری از گزارش یدیعوت آحارانوت آمده است نتانیاهو باز هم به انتقاد از عوامل نامعلومی و نامشخصی پرداخت و خطاب به خبرنگاران حاضر گفت: کسانی در میان ما هستند که رویکرد زیر سئوال بردن توان و عزم اراده ما را در پیش گرفته اند، صداهایی که شایسته افرادی که به دنبال تسلیم شدند هستند.

نتانیاهو بعد از آن به برخی از پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد:

آیا عادی سازی روابط و حکومت تکنوکرات‌ها بر غزه بدون آنکه توفیقی در دسترسی به السنوار داشته باشیم، برای شما پیروزی تفسیر می‌شود؟

نتانیاهو: ما رهبران حماس را خواهیم کشت، فردای پایان جنگ خبری از رهبران حماس نخواهد بود، ما بعد از آن دولت تکنوکراتی را در آنجا حاکم خواهیم کرد.

چرا خانواده اسرای در بند حماس که در اطراف منزل شما تحصن کرده‌اند توسط نیروهای امنیتی از آنجا دور شدند؟ آیا شما این دستور را دادید، چرا نمی‌روی با آنها گفتگو کنی؟

نتانیاهو: آنها حق تظاهرات دارند اما من دستورات مستقیمی به نیروهای امنیتی نمی‌دهم، آنها خود براساس شرایط تصمیم گیری می‌کنند.