استفاده تل‌آویو از میراث نازی‌ها برای نابودی ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه

 عطوان در روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم» با اشاره به اقدام غرب علیه آنروا، از آن به عنوان توحش غیرانسانی به سرکردگی آمریکا و متحدان غربی واشنگتن و بر اساس اتهامات بی اساس، نام برده است.

وی همچنین به کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و بمباران هوایی و حملات زمینی و دریایی و نابودی هه مظاهر زندگی در غزه و اعمال گرسنگی و کوچاندن با زور و ممانعت از ارسال کمک های غذایی و دارویی و نیز ویرانی بیمارستان‌ها، مدارس و حتی نانوانی‌ها اشاره کرد.

عطوان نوشت: ۱۰ کشور به سرکردگی آمریکا که خود را مدافع حقوق بشر می خواند، همه کمک ها به آنروا را به سبب متهم شدن ۱۲ نفر از کارکنان این آژانس به همسویی با مقاومت در عملیات هفتم اکتبر قطع کرده‌اند، آنهم بدون تحقیق یا مدرک قابل استناد. این در حالی است که آنروا همه این افراد را برکنار کرده تا مانع از دست رفتن دو میلیون نفر از ساکنان غزه از گرسنگی شود.

این تحلیلگر اضافه کرد: شمار کارکنانی که اسرائیل آنها را متهم به شکستن قوانین بی طرفی و حمایت از مقاومت کرده، از ۱۲ نفر فراتر نمی‌رود و آنروا آنها را خیلی سریع برکنار کرد؛ کدام قانون غربی یا بربری این ظلم را توجیه می‌کند که مجازات جمعی بر ۳۰ هزار پرسنل بی گناه اعمال شود ای مدعیان آزادی و حقوق بشر؟ خطرناک تر از آن، گرسنه نگه داشتن دو میلیون ساکن غزه در چادرهای اجباری و در خیابانها و ترور ۲۷ هزار نفر از ساکنان غزه و زخمی کردن ۷۰ هزار نفر دیگر و ویرانی ۸۶ درصد از منازل آنهاست.

عطوان ادامه داد: رژیم اشغالگر از میراث نازی و شیوه های آن از روز اول راه انداختن جنگ علیه غزه استفاده کرده است. این رژیم با طرح اتهامات دروغین ضد آنروا و دیگر نهادهای سازمان ملل و دبیر کل این سازمان، حملات خود به مدارس و بیمارستانها و بستن مرزها و نیز ممانعت از ورود کمکهای انسانی و دارویی را توجیه می‌کند. جهان غرب این رژیم را بالاتر از همه قوانین زمینی می‌داند.

استفاده تل‌آویو از میراث نازی‌ها

وی افزود: آنروا اعلام کرده که تا آخر ماه فوریه (اسفندماه) بیشتر توان ادامه دادن ندارد و این به منزله از دست رفتن ده ها هزار نفر بر اثر گرسنگی و بیماری و بیکاری ۳۰ هزار نفر از کارکنان آنروا است. بایدن و ماکرون و همه روسای دنباله رو آمریکا و رژیم صهیونیستی که کمک ها را قطع کرده اند، ذره ای انسانیت و رحم ندارند. آنانی که کمک ها به آنروا را قطع می کنند، در جنایت کشتار جمعی در کنار «بنیامین نتانیاهو» و همه حامیان رژیم اشغالگر هستند و از عذاب در امان نخواهند بود.

عطوان نوشت: از کشورهای غربی که به باج خواهی رژیم صهیونیستی تن ندادند، تشکر می‌کنیم مانند سوئیس، اسپانیا، نروژ و یونان. هنوز هم در این دنیا فاجعه زده تحت هیمنه آمریکا، عاقلانی وجود دارند.