رام الله از آمریکا خواست وزرای صهیونیست افراطی را تحریم کند/ کشف پیکر ۱۲ شهید در خانیونس

رژیم اسرائیل همزمان با انتشار گزارش‌هایی از خروج نظامیان دیگری از شمال غزه، مناطقی در شهرهای جنوبی این منطقه مانند خانیونس و رفح را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در اثر آن شش نفر شهید و بیش از 15 نفر زخمی شده‌اند.

با نزدیک شدن به توافق احتمالی آتش بس و تبادل اسرا، رسانه‌های فرانسوی از قول مقامات صهیونیست گزارش دادند که رژیم تل‌اویو به دنبال ایجاد یک منطقه حائل یک کیلومتری در امتداد مرزهای غزه با فلسطین اشغالی است تا از تکرار هفتم اکتبر دیگر (روز حمله به اراضی اشغالی در 15 مهرماه) جلوگیری کند.

مهمترین تحولات روز 119 طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

***********************************************************

مهمترین اخبار بامدادی 119 عملیات طوفان الاقصی

حزب الله پادگان زرعیت صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد که با موشک تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف پادگان زرعیت را با موشک هدف قرار داده و موشک مستقیما به هدف خود اصابت کرده است.

رام الله از آمریکا خواست وزرای صهیونیست افراطی را تحریم کند

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت آمریکا خواست حالا که افراط‌گرایان را به خاکش راه نمی‌دهد،  تحریم های بازدارنده‌ای علیه «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی و «بتزلائل اسموتریچ»، وزیر دارایی صهیونیست‌ها و همچنین سازمان‌های مسلحانه شهرک‌ نشینان صهیونیست اعمال کند.

تخریب خانه‌ها و همه چیز برای ساخت منطقه حائل در غزه

خبرگزاری فرانسه با بررسی تصاویر ماهواره‌ای و اظهارات کارشناسان نوشت که عملیات تخریب به عمق یک کیلومتری در امتداد مرزهای غزه با فلسطین اشغالی به عنوان منطقه حائل احتمالی شروع شده است.

این رسانه به نقل از یک مسئول صهیونیست همچنین گزارش داد: منطقه امنیتی حائل موقت هم‌اکنون در حال احداث است.

بازدید رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی از شمال لبنان

هرتسی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل حین بازدید از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان گفت: بازگشت ساکنان صرفا موقعی ممکن است که وضع آرام و امن باشد.

بر اساس نظرسنجی صهیونیست‌ها، بیش از 70 درصد ساکنان شهرک‌های اشغالی در منطقه مرزی شمال فلسطین اشغالی گفته‌اند حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند؛ چرا که این منطقه امنیت ندارد.

بلژیک سفر رژیم اسرائیل را احضار کرد

وزارت امور خارجه بلژیک در واکنش به تخریب مقر آژانس امدادرسانی بلژیک در غزه سفیر این رژیم را احضار کرد و خواستار توضیح شد.

الجزایر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد

رویترز بامداد امروز جمعه خبر داد که دولت الجزایر پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده که در آن خواستار آتش بس فوری در غزه به دلایل انسانی است.

انتقال تجهیزات به پایگاه غیرقانونی نظامیان آمریکا در شرق سوریه

روزنامه الوطن سوریه نوشت که تجهیزات نظامی جدید ائتلاف آمریکا که شامل 10 کامیون می‌شود، وارد پایگاه غیرقانونی «العمر» واقع در شرق استان دیرالزور شده است.

به گفته منابع سوری، بالگردهای آمریکایی این کاروان را همراهی کرده‌اند.

6 شهید و 11 زخمی در جنوب غزه

بمباران خانه ای در شهر رفح، واقع در جنوب نوار  غزه منجر به شهادت شش تن و زخمی شدن 11 نفر شد.

یورش نظامیان صهیونیست به جنین و درگیری شدید در جنین

رسانه های فلسطینی از وقوع درگیری شدید بین مبارزان فلسطینی و نظامیان اشغالگر صهیونیست در اردوگاه جنین خبر می‌دهند که پس از یورش نظامیان به این منطقه شروع شده است.

بیرون آوردن پیکر 12 شهید فلسطینی از زیر آوار در جنوب غزه

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که پیکرهای 12 فلسطینی را که چند هفته پیش در اثر بمباران صهیونیست‌ها در خانیونس به شهادت رسیده بودند، پیدا کرده‌اند.