دستور فوری جو بایدن علیه اسرائیل جنجالی شد

این فرمان در ابتدا تحریم‌های مالی و ممنوعیت صدور روادید را علیه چهار نفر اعمال می‌کند و مقامات آمریکایی گفتند که در حال ارزیابی مجازات دیگرانی هستند که نقشی در تشدید جنگ اسرائیل و حماس داشته اند.

بر اساس حداقل یک گزارش قبل از فرمان اجرایی، گزینه ها شامل امکان تحریم مقامات بودند.

مقامات فلسطینی می گویند چند فلسطینی شهید شده اند و گروه های حقوق بشر می گویند شهرک نشینان خودروها را به آتش کشیده و به چندین اجتماع کوچک بادیه نشین حمله کرده و آنها مجبور به تخلیه شده اند.

دستور فوری جو بایدن علیه اسرائیل جنجالی شد

بایدن در این دستور گفت که خشونت شهرک نشینان افراطی در کرانه باختری «به سطوح غیرقابل تحمل رسیده است و تهدیدی جدی برای صلح، امنیت و ثبات کرانه باختری، غزه و منطقه وسیع‌تر خاورمیانه است. این اقدامات اهداف سیاست خارجی ایالات متحده از جمله قابلیت راه حل دو دولتی و تضمین امنیت، رفاه و آزادی را در منطقه تضعیف می کند.»

به گفته رئیس جمهور آمریکا اقدامات آنها این پتانسیل را دارد که به بی‌ثباتی منطقه‌ای گسترده‌تر در سراسر خاورمیانه دامن بزند و این سلامت کارکنان و منافع ایالات متحده را به خطر می اندازد.

بایدن به دلیل حمایت زیاد از اقدامات اسرائیل در غزه تحت فشار شدید قرار دارد و حتی این نارضایتی به خود کارکنان بایدن رسیده است.