حملات آمریکا در راستای احیای داعش

 وزارت دفاع سوریه امروز (۱۴ بهمن) به حملات هوایی بامداد امروز آمریکا در مناطقی از سوریه و عراق واکنش نشان داد و گفت که اشغالگری آمریکا در سوریه پایان خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری سانا، در این بیانیه آمده است: «بامداد امروز، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در برخی مواضع و روستا‌ها در منطقه شرقیه در سوریه و نزدیک مرز عراق، اقدام به حملات هوایی کردند که منجر به شهادت تعدادی از غیرنظامیان و نظامیان و مجروح شدن تعدادی دیگر و وارد آمدن خسارت قابل توجه به اموال عمومی و خصوصی شد».

وزارت دفاع سوریه افزود: «منطقه مورد هدف حملات آمریکا در شرق سوریه همان منطقه‌ای است که ارتش عربی سوریه با بقایای گروه تروریستی داعش می‌جنگد، این مسأله بر این واقعیت تاکید می‌کند که ایالات متحده همسو و متحد تروریست‌ها است و با تمام ابزار‌های کثیف برای احیای آن به عنوان بازوی میدانی برای خود در سوریه و عراق تلاش می‌کند».

به گفته این وزارتخانه، حمله نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در بامداد امروز هیچ توجیهی جز تلاش برای تضعیف توانایی ارتش عربی سوریه و پیمانان آن در زمینه مبارزه با تروریسم ندارد.

وزارت دفاع سوریه در پایان تأکید کرد که اشغالگری آمریکا در بخش‌هایی از خاک سوریه نمی‌تواند تداوم داشته باشد و ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه بر نبرد خود علیه تروریسم تا نابودی کامل آن و آزادی تمامی خاک سوریه از اشغالگری و تروریسم ادامه می‌دهد.

حملات آمریکا در راستای احیای داعش

وزارت امور خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سحرگاه امروز شنبه آمریکا حمله دیگری به خاک سوریه انجام داد و بر سوابق نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت مردم سوریه افزود. آمریکا بار دیگر ثابت کرد منبع اصلی بی‌ثباتی جهانی است و نیرو‌های نظامی آن از طریق حملات خود صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند.در ادامه این بیانیه آمده است: جای تعجب نیست که این حمله منطقه شرق سوریه را هدف قرار داد، جایی که نیرو‌های سوری ما در حال مبارزه با بقایای داعش هستند، اما در مقابل آمریکا برای احیای فعالیت‌های تروریستی خود تلاش می‌کند. سوریه تمام بهانه‌ها و دروغ‌های آمریکا را قاطعانه رد می‌کند. این دروغ‌ها توسط دولت آمریکا تنها برای توجیه این حمله ادعا می‌شود.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) بامداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است. 

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده است.

هنوز از تعداد تلفات این حمله آمار نهایی و دقیقی در دست نیست، اما شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع نزدیک به الحشد الشعبی گزارش داد در حمله به مقر این نیرو‌ها در استان الانبار سه نفر به شهادت رسیده و ۱۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.