آمریکا در حال برنامه ریزی برای حمله به یمن

روزنامه پولیتیکو تایید کرد که ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای حمله به یمن در پاسخ به حمله به پایگاه نظامی این کشور در اردن است.

این روزنامه نوشت: انتظار می‌رود که ایالات متحده حملات بیشتری انجام دهد، اهداف بعدی در یمن خواهد بود.

کاخ سفید پیشتر تأیید کرده بود که ایالات متحده ممکن است به واکنش تدریجی به حمله‌ای که منجر به کشته شدن سه تن از نیروهایش مستقر در اردن شد متوسل شود. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید توضیح داد که پاسخ ممکن است شامل «تدابیر چندگانه باشد، نه یک اقدام واحد».

آمریکا در حال برنامه ریزی برای حمله به یمن

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز شنبه ۸۵ موضع را در عراق و سوریه در واکنش به حمله به پایگاهشان در مرز اردن هدق قرار دادند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات کشورش به مواضعی در سوریه و عراق به تلافی حمله به پایگاه آمریکا در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده‌ها نفر اعلام کرد: «پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت.»

رئیس جمهور آمریکا در توجیه این حملات مدعی شد: آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست. امروز به دستور من، نیرو‌های نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان ایران برای حمله به نیرو‌های آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.