پیروزی بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها

 مسئولان ستاد تبلیغات انتخاباتی بایدن معتقدند که ایالت کارولینای جنوبی می‌تواند به عنوان یک سکوی پرش برای پیروزی مجدد بایدن برای تصاحب صندلی ریاست جمهوری در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ عمل کند.

به نوشته هاف پست، پیروزی بایدن در کارولینای جنوبی از آن جهت اهمیت دارد که از لحاظ تاریخی این ایالت یک ایالت قرمز محسوب می‌شود و معمولاً آرای آن در حمایت از نامزد حزب جمهوری‌خواه به صندوق‌های رأی ریخته می‌شود اما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این اتفاق رقم نخورد و پیروزی بایدن در این ایالت به پیروز شدن او در انتخابات انجامید.

در همین پیوند، بایدن یک هفته پیش در جمع حامیانش در ایالت کارولینای جنوبی، گفت: شما دلیل برنده شدن من و بازنده شدن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بودید و باز شما دلیلی هستید که ما می‌خواهیم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هم برنده شده و دوباره ترامپ را شکست دهیم.

پیروزی بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، اندکی بیش از ۶۰ درصد سیاه‌پوستان ایالت کارولینای جنوبی به بایدن رأی دادند و همین موضوع عامل اصلی پیروزی بایدن در انتخابات آن سال شد. رئیس جمهور آمریکا بارها به این مساله اذعان کرده که پیروزی در انتخابات سال ۲۰۲۰ را مدیون رأی دموکرات‌های اهل کارولینای جنوبی است.

مسئولان ستاد تبلیغات انتخاباتی بایدن اعلام کردند که از انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای جنوبی برای آزمایش استراتژی‌ها و پیام‌هایی استفاده می‌کنند که به واسطه آن رای‌دهندگان سیاه‌پوست را به بهترین شکل برای شرکت در انتخابات سراسری نوامبر تشویق کرده و در حمایت از بایدن به پای صندوق‌های رای بکشانند.