بی‌توجهی تیم انتخاباتی بایدن به مشکل اصلی آمریکایی‌ها

 رابرت ویتالو، رئیس سابق اداره مهاجرت، گمرک و گشت مرزی آمریکا گفت که تیم انتخاباتی ریاست جمهوری بایدن باید متوجه شود که بحران پناهجویان و مهاجرت به مشکل اصلی آمریکایی‌ها تبدیل شده است، اما همچنان چشمان خود را بر روی آن می‌بندد.

به گزارش ریانووستی، این مقام سابق آمریکایی در مورد تاثیر مهاجرت و پناهجویان گفت: نظرسنجی‌ها اولویت مشکل مهاجرت و پناهجویان در آمریکا را در مقایسه با سایر موضوعات تایید می‌کند.

آمریکا شاهد سطوح بی سابقه مهاجرت غیرقانونی است و مقامات مرزی دسامبر گذشته ۳۰۲ هزار عبور غیرقانونی از مرز را ثبت کردند که بیشترین تعداد در یک ماه است. طی این ماه رکورد تعداد مهاجران غیرقانونی نیز در طول سه سالی که بایدن رئیس جمهور آمریکا بود، ثبت شد.

آمریکا طی چند روز گذشته شاهد تشدید تنش داخلی در آمریکا در پس زمینه بحران مرزی بود؛ پس از آن که دادگاه عالی آمریکا به درخواست دولت، اجازه برداشتن حصار سیم خاردار را که مقامات تگزاس در امتداد مرز با مکزیک ایجاد کرده بودند، داد. 

بی‌توجهی تیم انتخاباتی بایدن به مشکل اصلی آمریکایی‌ها

۲۵ فرماندار جمهوری‌خواه ایالت‌های آمریکا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را به عدم تمایل به مبارزه با مهاجرت غیرقانونی متهم و همبستگی خود را با مقامات تگزاس اعلام کردند. جمهوری‌خواهان از ابتدای دوره ریاست جمهوری جو بایدن، سیاست مرزی او را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند. ایالت‌های عمدتا جمهوری‌خواه آمریکا تاکنون بار‌ها به انتقال مهاجران به ایالت‌های دموکرات به‌وسیله اتوبوس اقدام کرده‌اند تا به زعم خود نقشی در جدال سیاسی واشنگتن داشته باشند.