اطلاعات جدید ابوعبیده درباره اسرای اسرائیلی

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام (شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین ) خبر داد که سه نفر از هشت اسیر فلسطینی که روز گذشته زخمی شده بودند، امروز جان خود را از دست دادند. این اسرا در حملات جنگنده‌های صهیونیستی زخمی شدند.

خبرگزاری سما به نقل از ابوعبیده گزارش داد: اسامی و تصاویر اسرای کشته شده را طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد تا سرنوشت سایر [اسرای] زخمی نیز مشخص شود».

گردان‌های القسام دیروز یکشنبه اعلام کردند که در حملات ۹۶ ساعت اخیر ارتش رژیم اشغالگر به نوار غزه، ۲ اسیر اسرائیلی کشته شدند و هشت نفر از آنان هم زخمی شده‌اند.

اطلاعات جدید ابوعبیده درباره اسرای اسرائیلی

شاخه نظامی حماس در بیانیه خود تصریح کرد که مسئولیت کامل جان این مجروحان در سایه ادامه حملات و بمباران‌ها متوجه دشمن صهیونیستی است.

علی‌رغم گذشت 129 روز از جنگ علیه غزه و افزایش تلفات ارتش رژیم اسرائیل که موجب عقب‌نشینی گردان‌ها و تیپ‌های نظامی شده، نتانیاهو از چند روز گذشته با رد شروط حماس برای آتش‌بس برای تبادل اسرا مدعی شده که حمله زمینی را تا رفح و ظرف ۲ هفته آینده عملیات در این شهر جنوبی غزه گسترش خواهد داد.

این تصمیم موجب اعتراضات بسیاری شده و حتی استعفای یکی از مقامات ارتش اسرائیل را هم به دنبال داشت. رئیس ستاد کل ارتش هرتزی هالوی هم در مخالفت با این حمله تاکید کرده که «عملیات در رفح مستلزم فراهم شدن شرایط مساعد از جمله عملیات تخلیه و هماهنگی با مصر است».

نتانیاهو در حالی برای گسترش جنگ برنامه‌ریزی می‌کند که خانواده‌های اسرای اسرائیلی شب گذشته مقابل کنست تجمع کرده و خواستار توافق آتش‌بس شده‌اند. وضعیت ارتش اسرائیل هم خوب نیست و ساعاتی پیش، القسام خبر داد که 10 نفر از نظامیان صهیونیست را به کام مرگ کشیده است.