حمله لفظی جدید روسیه به آمریکا به خاطر خاورمیانه

 سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه گفت: واشنگتن تمام خاورمیانه را به سمت فاجعه می‌برد. باید در این شرایط به دنبال راه خروجی از وضعیت فاجعه‌باری باشیم که سیاست آمریکا در خاورمیانه موجب آن شده است. آمریکایی‌ها در روندهای مذاکره در خاورمیانه روی سلطه و قدرت خود حساب باز می‌کنند تا راهکارهایی را تحمیل کنند که به نفع خودشان باشد.

به نقل از الجزیره، وی گفت: غرب تلاش می‌کند تا روسیه را از تمام مکانیزم‌های حل و فصل در خاورمیانه دور کند. باید یک زمینه حقوقی الزام آور برای حل نهایی نزاع خاورمیانه ایجاد شود.

لاوروف تأکید کرد: ما خواهان آتش‌بس انسانی در غزه شدیم اما متأسفانه شورای امنیت بیانیه ضعیفی را صادر کرد. عدم تشکیل کشور فلسطین منجر به ادامه خشونت در خاورمیانه می‌شود. ما مخالف این هستیم که رخدادهای هفت اکتبر به دلیلی برای مجازات جمعی فلسطینی‌ها تبدیل شود. سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش کردند راهکارهای غیرواقعی را بر غزه تحمیل کنند. در سایه شرایط کنونی فرصتی برای بازگشت ثبات به غزه وجود ندارد.

حمله لفظی جدید روسیه به آمریکا به خاطر خاورمیانه

وزیر خارجه روسیه در نشست «باشگاه بین‌المللی والدای درباره خاورمیانه» گفت: مسئله فلسطین که حل و فصل نشده است عامل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه است. در سایه تصمیم اسرائیل برای انجام عملیات نظامی در رفح، افقی برای تحقق ثبات در غزه وجود ندارد. ما برای خارج کردن اتباع روسی و کشورهای دیگر از غزه تلاش می‌کنیم.

وی گفت: ما پیشنهاد می‌دهیم که یک نشست میان فلسطینی‌ها برای رفع دودستگی‌های داخلی برگزار شود.