نگرانی رژیم صهیونیستی از انفجار اوضاع در کرانه باختری

 روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی اعلام کرد، محافل امنیتی اسرائیل ی به شدت از تحقق سناریوهای بد در ماه رمضان آینده در کرانه باختری سخن می‌گویند.

براساس این گزارش دو نهاد امنیتی و نظامی اسرائیلی پیش بینی کردند اسرائیل در ماه (مبارک) رمضان پیش رو سناریو دشواری را پیش روی خود داشته باشد.

براساس این سناریو علاوه بر جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی، نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز سلاح‌های خود را به سوی نیروهای اسرائیلی نشانه خواهند رفت.

این رسانه در گزارش خود تاکید کرد: این سناریو در سال 2002 در آستانه عمیات دویار بازدارنده هم شکل گرفت که اسرائیل بعد از عملیات انفجاری در هتل پارک شهر نتانیاهو این جنگ را آغاز کرده بود.

ناحوم برنیاع نویسنده این گزارش تاکید کرد: ساختار امنیتی اسرائیل به شدت از نشانه‌های رسیده در رابطه با فروپاشی اقتصادی در کرانه باختری ابراز نگرانی می‌کند و همواره به ساختار سیاسی هشدار می‌دهد که این روند می‌تواند به شکل فعالیت‌های مسلحانه در ماه رمضان پیش رو نمود پیدا کند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از انفجار اوضاع در کرانه باختری

به اعتراف برنیاع آخرین چیزی که اسرائیل در این شرایط به آن نیاز دارد، شعله ور شدن انتفاضه در کرانه باختری است، زیرا این جنگ می‌تواند تا بخش شرقی بیت المقدس و شهرهای مختلف در کرانه باختری امتداد پیدا کند.

او در عین حال خبر داد، امروز سطح عالی حاکم بر اسرائیل چه در بخش غیر نظامی و چه نظامی در شرایط بسیار بدی قرار داشته و شکاف بین این دو بسیار زیاد و شدید است.