نتانیاهو مطبوعات را تهدید کرد

 پایگاه اطلاع رسانی شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی کان در خبری در این رابطه اعلام کرد، از این پس هیچ یک از خبرنگارانی که بدون هماهنگی با اداره نظارت و سانسور اقدام به انتشار اطلاعاتی در مورد نشست‌های کابینه کنند، هیچ مصونیتی در برابر دادگاه نخواهند داشت.

به نوشته این رسانه عبری زبان، دفتر نتانیاهو تمامی خبرنگاران و روزنامه نگاران را تهدید کرد در صورتی که از داخل نشست‌های کابینه نقل قول منتشر کنند، محاکمه خواهند شد.

در جزئیات این خبر هم آمده است، دفتر نخست وزیری از تمامی روزنامه نگاران و خبرنگاران می‌خواهد که از انتشار هر نوع اخباری در رابطه با متن گفتگوهای انجام گرفته در کابینه سیاسی و امنیتی اجتناب کنند، زیرا در صورت انتشار چنین امری آنها هیچ مصونیتی نخواهند داشت، مگر آنکه پیش از انتشار این اطلاعات آن را با اداره نظارت بر انتشار اخبار در میان بگذارند.

نتانیاهو مطبوعات را تهدید کرد

این در حالی است که پیش بینی می‌شود مشاور حقوقی کابینه با این دستور العمل مخالفت خواهد کرد زیرا برخورد با روزنامه نگارانی که اطلاعات نشست‌های داخلی کابینه را منتشر می‌کنند، راه حل قانونی محسوب نمی‌شود، زیرا به هر شکل افشا کنندگان این اطلاعات باید در وحله اول مورد بازخواست قرار بگیرند و قانونا ناشران این اطلاعات تحت تعقیب قرار نمی‌گیرند.

کان در ادامه خبر داد، بنیامین نتانیاهو پیش از این در نوامبر سال گذشته بود که خواستار تصویب قانونی شد که اختیارات اداره نظارت نظامی بر مطبوعات را در دوره جنگ افزایش داده و آن را مجبور کند تا برخورد گسترده تری با مطبوعات داشته باشند.