درخواست محمود عباس از حماس

محمود عباس عنوان داشت: در مقابل جنگ فراگیری که علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی به راه افتاده است، ما از جنبش حماس می‌خواهیم که سریعاً توافق تبادل اسیران را منعقد کند تا مردم فلسطین از بلای یک فاجعه‌ دیگر که عواقب خوبی ندارد، دور شوند، فاجعه‌ای که خطر آن از نکبت سال ۱۹۴۸ کمتر نیست و از حمله اشغالگر به شهر رفح اجتناب شود، مساله‌ای که هزاران قربانی برجای خواهد گذاشت و باعث رنج و آوارگی مردمان ما خواهد شد.

وی از دولت آمریکا و برادران عرب خواست تا به صورت جدی برای انعقاد توافق تبادل اسیران در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کنند تا آحاد مردم فلسطین از بلاهای این جنگ ویرانگر دور شوند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر به ۲۸۵۷۶ شهید رسیده است.

وزارت بهداشت غزه شمار مجروحان ناشی از حملات اسرائیل را نیز ۶۸۲۹۱ نفر اعلام کرد».

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که تعدادی از قربانیان زیر آوار و در جاده‌ها هستند و دشمن از رسیدن خدمه آمبولانس و دفاع شهری به آنها جلوگیری می‌کند.

 

این وزارت‌خانه گزارش داد: «دشمن اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ قتل عام علیه شهروندان در نوار غزه انجام داد که ۱۰۳ شهید و ۱۴۵ زخمی بر جای گذاشته است».