آوارگی ۶۰ هزار شهرک نشین صهیونیست

 روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت در مقدمه این گزارش آورده است، بیش از 60 هزار مهاجر از منطقه درگیری در شمال خارج شده‌اند بدون آن که زمان مشخصی برای بازگشت آنها وجود داشته باشد.

روزنامه عبری زبان نوشت: این افراد از 7 اکتبر گذشته مجبور به ترک محل سکونت خود شده است و امروز وزیر دارایی به آنها می‌گوید که فقط می‌تواند هزینه اقامت آنها را در هتل‌ها و آپارتمان‌های استیجاری آن هم تا 7 جولای بپردازد.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل از وزارت دارایی رژیم صهیونیستی آمده است، اگر جنگ در شمال ادامه پیدا کند، کابینه مجبور به ایجاد ردیف بودجه‌ای برای ادامه تامین مخارج مسکن این افراد خواهد بود، اما به هر شکل کودکان دانش آموز این خانواده مجبور خواهند شد سال تحصیلی را در محل‌های اسکان موقت خود به پایان برسانند.

آوارگی ۶۰ هزار شهرک نشین صهیونیست

آحارانوت همچنین فاش کرد، در سایه گزارش‌های منتشر شده در رابطه با تجاوزات و تعرض‌های جنسی و اقدامات خشونت آمیز علیه این آوارگان که در حال حاضر در هتل‌ها اسکان داده شده‌اند، کابینه نتانیاهو به دنبال تدوین برنامه متفاوتی از پرداخت غرامت به آنهاست که در چارچوب آن هزینه اجاره بها و کمک معیشتی برای کسانی که در آپارتمان‌ها سکونت می‌کنند، پرداخت خواهد شد.

به گفته منابع آگاه تل‌آویو به دنبال متوقف کردن پروژه اسکان در هتل‌ها است و به جز چند هتلی که کمیته استثنا‌ها آن را تصویب می‌کند بقیه آوارگان باید در آپارتمان‌های شخصی استیجاری سکونت کنند.