حضور وزیر خارجه چین در شصتمین کنفرانس امنیتی مونیخ

 به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، بنابه دعوت رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ ، وزیر امور خارجه اسپانیا و مشاور امور خارجه رئیس جمهور فرانسه، «وانگ یی»، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وزیر امور خارجه چین از روزهای 16 تا 21 فوریه (27 بهمن تا 2 اسفند) ضمن حضور در شصتمین کنفرانس امنیتی مونیخ و ایراد سخنرانی در «رویداد ویژه چین» برای تشریح مواضع چین در قبال مسائل مهم بین‌المللی، از اسپانیا و فرانسه بازدید کرده و در فرانسه گفت‌وگوی راهبردی چین و فرانسه را برگزار خواهد کرد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در این خصوص گفت: کنفرانس امنیتی مونیخ یک مجمع سالانه در مورد استراتژی بین‌المللی و سیاست امنیتی با نفوذ مهم جهانی بوده و چین بارها با اعزام نمایندگان سطح بالا در این کنفرانس شرکت کرده است. در حال حاضر تغییرات عمده در جهان در حال شتاب گرفتن است و جهان وارد دوره جدیدی از آشفتگی و دگرگونی شده است. وانگ یی در این نشست به تشریح مواضع چین درباره ساخت مشترک جامعه بشری با سرنوشت مشترک و حمایت از جهان چند قطبی برابر و منظم خواهد پرداخت.

 این سخنگو گفت که اسپانیا  کشوری مهم در اتحادیه اروپا و شریک استراتژیک جامع چین است. این سفر همزمان با آغاز سال اژدها در چین و آغاز روابط 50 ساله جدید روابط چین و اسپانیا صورت می‌گیرد که هر دو طرف اهمیت زیادی برای آن قائل هستند. چین امیدوار است که از طریق این سفر ضمن اجرای اجماع سران دو کشور، ادامه فضای دوستانه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور، تحکیم اعتماد متقابل، افزایش دوستی و گسترش همکاری‌ها، مفهومی جدید را به روابط مشارکتی استراتژیک جامع چین و اسپانیا تزریق کند.