نظارت رهبر کره شمالی بر آزمایش موشکی جدید

به گفته رسانه‌های محلی کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی بر پرتاب آزمایشی نوع جدید موشک زمین به دریا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت امنیت مرز‌های دریایی کشورش نظارت داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی در سال جاری کره جنوبی را دشمن اصلی خود اعلام کرد، سازمان‌های را که به اتحاد مجدد و ارتباطات با سئول اختصاص داده بودند را تعطیل و تهدید کرد که در صورت کوچک‌ترین تجاوز به قلمروش جنگ شروع می‌شود.

پیونگ یانگ همچنین آزمایش‌های تسلیحاتی خود را دو برابر کرده است؛ از جمله پرتاب یک سری موشک‌های کروز، آزمایش سیستم سلاح هسته‌ای زیر آب و پرتاب موشک بالستیک مافوق صوت با سوخت جامد.

ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که پرتاب چندین موشک کروز از شمال را شناسایی کرده است. از سویی دیگر خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی اعلام کرد که  کیم بر ارزیابی آزمایشی موشک زمین به دریا باداسوری-۶ از نوع جدیدی که نیرو‌های دریایی به آن مجهز خواهند شد، نظارت کرده است.

این آژانس افزود که کیم از نتایج آزمایش موشکی ابراز رضایت کرده است. این نشان می‌دهد که موشک‌ها پس از پرواز بر فراز دریای شرق به مدت ۱۴۰۰ ثانیه به اهداف مورد نظر خود اصابت کردند.

نظارت رهبر کره شمالی بر آزمایش موشکی جدید

 مرز دریایی دو کشور به نام «خط مرزی شمالی» هرگز رسما مشخص نشد و این خط صحنه درگیری‌های قبلی دو کره بوده است. کیم از تلاش‌های مذبوحانه سئول برای حفظ خط مرز شمالی انتقاد کرد و متعهد شد که شمال به طور کامل از حاکمیت دریایی خود با زور سلاح و اقدامات دفاع خواهد کرد.

 اوایل سال جاری، کیم گفت که دیگر خط حد شمالی را به رسمیت نمی‌شناسد و طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، او امروز پنجشنبه از این مرز  به عنوان مرز خیالی که هیچ مبنایی در پرتو قوانین بین المللی ندارد، یاد کرد.