دولت بایدن به دنبال ارسال سلاح‌های بیشتر به اسرائیل

نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد در حالی که جو بایدن در تلاش برای برقراری آتش بس در غزه است، دولت وی در حال آماده شدن برای ارسال سلاح های بیشتر به اسرائیل است.

این نشریه در گزارش خود با اشاره به برخی مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا نوشت: دولت بایدن در حال آماده شدن برای ارسال بمب و تسلیحات دیگر به اسرائیل برای افزوده شدن به انبار تسلیحات این رژیم است، در حالی که بایدن به دنبال برقراری آتش بس در غزه است.

براساس این گزارش، این تسلیحات شامل بمب های MK-82 و مهمات حمله مستقیم مشترک KMU-572 است که قابلیت هدایت دقیق به این بمب ها را اضافه کرده است، و فیوزهای بمب FMU-139 است که ارزش این محموله ده ها میلیون دلار برآورد شده است.

این نشریه با اشاره به یک مقام دولتی آمریکا نوشت: روند ارسال این محموله همچنان در دولت در حال بررسی است و جزئیات دقیق آن ممکن است پیش از اطلاع رسانی این موضوع به رهبران کمیته های کنگره که باید روند این ارسال را تایید کنند، تغییر کند.

دولت بایدن به دنبال ارسال سلاح‌های بیشتر به اسرائیل است

وزارت خارجه و دفاع آمریکا، و وزارت جنگ و نیروهای نظامی اسرائیل تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

این در حالی است که سنای آمریکا در تاریخ 16 بهمن ماه بسته طرح امنیت مرزی و کمک های خارجی به ارزش 118 میلیارد و 300 میلیون دلار را ارائه کرد که در آن 60 میلیارد دلار کمک برای اوکراین، 14/1 میلیارد دلار کمک برای اسرائیل، 4/83 میلیارد دلار کمک برای متحدان کشورهای هند-اقیانوس آرام از جمله تایوان و مقابله با تهاجم چین و یک توافق امنیتی مرزی دو حزبی در نظر گرفته شده است.

در این لایحه همچنین 9/15 میلیارد دلار در قالب کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری، اوکراین و دیگر مناطق درگیر جنگ در سراسر جهان، اختصاص یافته است.

در این بسته کمکی، هیچ بودجه‌ای برای آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) درنظرگرفته نشده است. زیرا رژیم صهیونیستی در اتهاماتی واهی 12 نفر از کارکنان این نهاد را به دست داشتن در حمله 7 اکتبر (15 مهرماه) حماس به این رژیم، متهم کرده است.

پیشتر نیز مجلس نمایندگان آمریکا طرح کمک 17 و نیم میلیارد دلاری به اسرائیل، بدون کمک به اوکراین را که از سوی مایک جانسون رئیس کنگره ارائه شده بود، رد کرد.

پیشتر جو بایدن گفته بود هر گونه طرحی برای کمک به اسرائیل بدون در نظرگرفتن کمک به اوکراین را وتو خواهد کرد.

کمیته اعتبارات کنگره اعلام کرد این کمک مالی برای اسرائیل شامل بودجه‌ای برای کمک به تامین مجدد سیستم های دفاع موشکی اسرائیل، خرید سیستم های تسلیحاتی پیشرفته بیشتر و تولید مهمات توپخانه های و دیگر مهمات مورد نیاز برای ادامه نبرد با حماس در خاورمیانه است.

در این سند، هیچ بودجه‌ای برای کمک به اوکراین در نظر گرفته نشده است.

در همین حال دولت بایدن از زمان آغاز جنگ در غزه، به دلیل تامین تسلیحات برای رژیم صهیونیستی مورد انتقادات گسترده جامعه جهانی قرار گرفته و اتهاماتی نیز به دولت آمریکا درباره برافروخته تر کردن آتش این جنگ وارد شده است. این اتهامات با استفاده از تسلیحات ساخت آمریکا در حمله به غیرنظامیان و افزایش شمار کشته و مجروحان جنگ شدت گرفته است.

از زمان آغاز بین حماس و اسرائیل، بیش از 28 هزار غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌‌اند و شمار تلفات و مجروحان در حال افزایش است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که در جنگ غزه از هفتم اکتبر تاکنون 572 نظامی این رژیم به هلاکت رسیده است.