اسرائیل مسئول ناکامی در توافق آتش‌بس است

 «اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت: مسئولیت نداشتن پیشرفت برای رسیدن به توافق آتش‌بس برعهده رژیم صهیونیستی است. به کم‌تر از توقف کامل تجاوزها، خروج ارتش اشغالگر از غزه و برداشتن محاصره ظالمانه راضی نخواهیم شد.

هنیه اضافه کرد که ایجاد توافق تبادل اسرا که بر اساس آن، اسرای قدیمی آزاد شوند، یکی از اهداف مذاکرات است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که این جنبش در مذاکرات مسئولانه عمل می‌کند و فداکاری‌ها و و دستاورد‌های مقاومت را نادیده نخواهد گرفت. برای توقف حمام خونی که دشمن علیه ملت بی‌دفاع ما به راه انداخته است، تمام ابزار‌ها را به کار خواهیم گرفت.

این در حالی است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که هنوز امکان دستیابی به توافق آتش بس میان تل‌آویو و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وجود دارد.

روزنامه «هاآرتص» جمعه شب گزارش داد که توافق حماس و اسراییل در زمینه تبادل اسیران تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

اسرائیل مسئول ناکامی در توافق آتش‌بس است

چند دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس حضور داشتند و خواستند نامشان فاش نشود، به این روزنامه گفته‌اند: تبادل اسرا و توقف درگیری شامل ۶ هفته خواهد بود.

رژیم صهیونیستی مدعی است که همچنان ۱۳۴ اسیر این رژیم در غزه هستند، همزمان نیز منابع فلسطینی اعلام کردند که حدود ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی نیز همچنان در زندان‌های رژیم اسراییل هستند.گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که حماس پیشنهادی برای آزادی همه اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر که تا روز امضای توافق بازداشت شده‌اند، ارائه کرده و نتانیاهو این درخواست را رد کرده است.

مذاکرات در قاهره با میانجیگری قطر، مصر و ایالات متحده برای دستیابی به یک آتش بس که شامل آزادی اسرای صهیونیست بیشتری توسط حماس و فلسطینیان زندانی در اسرائیل می‌شود، ادامه دارد.