افزایش تنش‌ها در مسجدالاقصی در ماه رمضان

 شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد، سرویس شاباک نسبت به احتمال وقوع تنش‌ میان عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی در صورت عدم اعطای مجوز ورود به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان  از سوی مقامات رژیم اشغالگر هشدار داد.  

این شبکه عبری‌زبان همچنین گزارش داد، این هشدارها در نشست‌های امنیتی گسترده طی دوره اخیر داده شده است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم امروز (یکشنبه) به بررسی موضوع تدابیر امنیتی ماه رمضان و ترس از وقوع درگیری‌ها با فلسطینیان در مسجدالاقصی خواهد پرداخت.

 از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند نیروهای پلیس این رژیم طرحی را مبنی‌بر استقرار نیروهای صهیونیست به‌طور دائم در محوطه‌های مسجدالاقصی را پیشنهاد داده‌اند.

این پیشنهاد با هدف مقابله فوری با هرگونه اقدامی از سوی فلسطینیان و یا بالا بردن پرچم جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مطرح شده است.

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که سرویس شاباک این پیشنهاد را نپذیرفته است چرا که نسبت به افزایش تنش‌ها در قدس شرقی به شدت نگران است.

در همین راستا، روزنامه عبری‌زبان معاریو از وجود اختلافات گسترده میان ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و موسسه امنیتی درخصوص تدابیر مربوط به ورود نمازگزاران از کرانه باختری به مسجدالاقصی در ماه رمضان خبر داد.

افزایش تنش‌ها در مسجدالاقصی در ماه رمضان

این روزنامه نوشت که بن گویر خواستار عدم اجازه ورود ساکنان کرانه باختری به مسجدالاقصی و ممنوعیت ورود عرب‌های ساکن اراضی اشغالی زیر ۷۰ سال شده است.

پیشتر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم و شاباک درخواستی را مطرح کرده‌اند که براساس آن سن مجاز برای ورود فلسطینیان کرانه باختری به مسجدالاقصی از ۴۵ سال به بالا باشد، اما پلیس رژیم اشغالگر خواسته است که تنها فلسطینیانی که سن آنها بالای ۶۰ سال است اجازه ورود به این مسجد را داشته باشند.

این شبکه عبری‌زبان همچنین گزارش داد درحالیکه ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک هشدار دادند که سیاست بن گویر منجر به شعله‌ور شدن میدان مبارزه در تمامی مناطق و تبدیل شدن مسجدالاقصی به موضوعی برای متحد کردن فلسطینیان می‌شود.

پلیس رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه، محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی از همه مناطق به مسجدالاقصی ایجاد کرده است.

روز جمعه حدود ۲۵ هزار نمازگزار فلسطینی به رغم اعمال محدودیت‌ها توسط رژیم صهیونیستی توانستند برای اقامه نماز جمعه وارد مسجدالاقصی شوند.