هدیه خاص پوتین به رهبر کره شمالی

رسانه دولتی کره شمالی بامداد سه‌شنبه از ارسال هدیه‌ای توسط «ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خبر داد.در این گزارش آمده است که پوتین یک دستگاه خودرو ساخت روسیه را به کیم هدیه داده که توسط «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی دریافت شده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، دولت کره شمالی طی بیانیه‌ای درباره این هدیه گفت: «این نشانه بارزی از بهترین حالت روابط شخصی ویژه بین سران دو کشور است».رسانه دولتی کره شمالی پیش از این نیز گزارش داده بود که رئیس‌جمهور روسیه در جریان دیدار اخیر با «چوئه سون هوی» وزیر خارجه این کشور ابراز تمایل کرد به زودی به این کشور سفر کند.پوتین همچنین از کیم به خاطر دعوتش تشکر کرد.

هدیه خاص پوتین به رهبر کره شمالی

در صورت انجام، این سفر اولین سفر پوتین به کره شمالی در بیش از دو دهه خواهد بود.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز گفته بود روسیه امیدوار سفر پوتین به کره شمالی به دعوت کیم در آینده نزدیک انجام شود، اما گفت هنوز تاریخی توافق نشده است. روابط رو به رشد دو کشور، آمریکا و متحدانش را در سال‌های اخیر نگران کرده است؛ آ‌ها مدعی هستند تجارت تسلیحات بین دو کشور نقض چند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.