جلوگیری شهرک‌نشینان صهیونیست از رسیدن کمک به غزه

 ده‌ها شهرک نشین صهیونیست با ایستادن مقابل گذرگاه نیستانا که کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه در این گذرگاه بازرسی می‌شوند، از ورود کامیون‌ها به اراضی اشغالی جلوگیری کردند. این در حالی است که نوار غزه در معرض خطر قحطی قرار دارد و آنها پس از وارد شدن جنگ به ماه پنجم خود از ورود کمک ها جلوگیری می کنند.

با وجود تهدید‌های حماس مبنی بر تعلیق مذاکرات آزادی زندانیان در صورت عدم دریافت کمک‌های بیشتر، رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن آنان اقدامی نکرد.

جلوگیری شهرک‌نشینان صهیونیست از رسیدن کمک به غزه

به گزارش النشره، نتیجه این بود که کامیون‌های کمک‌رسانی که در سمت مصری مرز منتظر بودند، نتوانستند به اراضی اشغالی بروند. حدود ۳۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه باقی مانده اند و شرایط سخت بسیاری از آن‌ها را مجبور به آسیاب غذای پرندگان برای تهیه آرد کرده است.

مقامات صهیونیستی به ویژه نخست وزیر و وزیر جنگ ده‌ها بار در اظهارات عمومی از زمان آغاز تجاوز به غزه گفتند که آنها اجازه نخواهند داد کمک ها به ویژه سوخت به نوار غزه وارد شود. پیش از این نیز سازمان ملل متحد اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه جلوگیری به عمل آورده و این تاخیر به قیمت جان انسان‌های بیشتری تمام می‌شود.