درخواست همسر ناوالنی از کشورهای اروپایی

یولیا ناوالنی، همسر الکسی ناوالنی ، رهبر اپوزیسیون روسیه از اتحادیه اروپا خواسته است تا از به رسمیت شناختن انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ماه مارس به نشانه عدم حمایت از پوتین خودداری کنند. به گزارش رویترز، اقدام وی با هدف تشدید فعالیت‌هایش علیه کمپین انتخاباتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است. همسر ناوالنی در یک پیام ویدئویی منشر شده از حامیان ناوالنی خواسته است تا مخالفت‌های خود علیه ولادیمیر پوتین را تشدید کنند.

این در حالی است که احتمال پیروزی پوتین در انتخابات ماه مارس روسیه بسیار بالا است و کارشناسان عنوان می‌کنند به احتمال بسیار زیاد او به راحتی برای شش سال دیگر هم قدرت را در روسیه در دست خواهد گرفت. پوتین هنوز هم به صورت علنی در مورد مرگ ناوالنی صحبت نکرده است. با این حال، کرملین دست داشتن در ماجرای مرگ وی را رد کرده است و عنوان کرده تحقیقات برای مشخص شدن علت مرگ او در جریان است.

همسر ناوالنی در دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا از آنها خواسته است تا انتخابات پیش روی روسیه را به رسمیت نشناسند. وی همچنین عنوان کرده است که به زودی شواهد و جزئیات بیشتری را درباره علت و چگونگی کشته شدن ناوالنی منتشر خواهد کرد. بسیاری از رهبران غربی، بی‌هیچ مدرکی پوتین را مسوول مرگ ناوالنی دانسته و نسبت به عواقب مرگ وی هشدار داده‌اند. با این حال طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، پوتین 71 ساله در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 15 تا 17 ماه مارس روسیه بالاترین میزان محبوبیت را در میان سایر نامزدهای پیشنهادی داشته و طبق بررسی‌های انجام گرفته شده میزان محبوبیت وی بالای 80 درصد بوده است.

درخواست همسر ناوالنی از کشورهای اروپایی

گزارشات منتشر شده از سوی کرملین پوتین را محبوب‌ترین سیاستمدار روسیه معرفی می‌کند. مسوول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرده است که به منظور گرامیداشت یاد ناوالنی به وزرای اتحادیه اروپا، پیشنهاد شده است تا نام رژیم تحریم‌های حقوق بشری را به نام وی تغییر دهند.