رئیس سیا به مذاکرات آزادی اسرا به پاریس می‌رود

آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه و یک مقام صهیونیستی گزارش داد که انتظار می‌رود ویلیام برنز، رئیس سیا فردا جمعه برای گفتگو با مقامات قطری، مصری و صهیونیستی وارد پاریس شود.

این سایت خبری آمریکایی اعلام کرد که مذاکرات جدیدی که برنز در آن شرکت خواهد کرد، حول محور تلاش برای دستیابی به توافق برای تضمین آزادی اسرا خواهد بود.

مدیر سیا اواخر ماه گذشته در کنار دیوید بارنیا، رئیس موساد (سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) در مذاکراتی که در پاریس برگزار شد و پس از آن در اوایل ماه جاری در نشست‌هایی در قاهره در مورد توافق احتمالی منجر به آتش‌بس و تبادل اسرا، شرکت کرد.

 مذاکرات پاریس به چارچوبی برای توافق احتمالی منجر شد، اما بحث‌هایی که پس از آن صورت گرفت، منجر به پیشرفت نشد.

در حالی که رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهان یک توافق موقت هستند که شامل یک آتش‌بس موقت است که طی آن اسرای صهیونیست آزاد می‌شوند، حماس تاکید می‌کند که هر توافقی باید به آتش‌بس نهایی، خروج نیرو‌های اشغالگر از نوار غزه و آزادی تعداد زیادی از اسرای فلسطینی منجر شود. 

رئیس سیا به مذاکرات آزادی اسرا به پاریس می‌رود

در همین حال، شبکه آمریکایی سی ان ان به نقل از یک دیپلمات آگاه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال حاضر آمادگی دستیابی به توافق را ندارد.

این منبع گفت که اگر رژیم صهیونیستی به رفح که مملو از آوارگان است حمله کند، احتمال انعقاد معامله در مورد اسرا فراموش می‌شود.