کاهش 10 میلیارد دلاری برنامه تسلیحاتی پنتاگون

پولیتیکو گزارش داد که پنتاگون طبق توافق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبران کنگره برای افزایش سقف بدهی ملی، امسال ۱۰ میلیارد دلار هزینه‌های خود را کاهش خواهد داد.

 این روزنامه در مقاله‌ای به نقل از دو مقام آمریکایی و یکی از دستیاران کنگره، نوشت: پنتاگون برنامه‌های تسلیحاتی را کاهش می‌دهد تا در چارچوب توافق بدهی باقی بماند و این وزارتخانه کاهش ۱۰ میلیارد دلاری زیر سقف هزینه‌های مصوب کنگره را می‌پذیرد.

 به گفته پولیتیکو، این کاهش‌ها به ویژه شامل برنامه‌های هزینه برای جنگنده‌های نسل پنجم F-۳۵ و زیردریایی‌های تهاجمی، علاوه بر بالگردها و پهپاد‌های ارتش خواهد بود. کل کاهش‌ها کمی بیش از ۱ درصد از کل بودجه پنتاگون در حدود ۸۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

اگرچه این درصد در مقایسه با کل هزینه‌های پنتاگون ناچیز به نظر می‌رسد، اما این دو مقام اعلام کردند که با توجه به عدم امکان تأثیرگذاری بر افزایش حقوق نظامی و سایر صورت‌حساب‌های کارمندان، بخش عمده این کاهش‌ها بر برنامه‌های نوسازی تسلیحات تأثیر خواهد گذاشت.

کاهش 10 میلیارد دلاری برنامه تسلیحاتی پنتاگون

کاهش هزینه‌ها بر تمامی شاخه‌های ارتش آمریکا تأثیر خواهد گذاشت، زیرا منابع پولیتیکو گفته‌اند که نیروی دریایی در حال بحث بر سر کاهش هزینه‌های زیردریایی‌های هسته‌ای کلاس ویرجینیاست.

ارتش آمریکا از نوسازی ناوگان بالگردهای چندمنظوره OH-۵۸ Kiowa که مدت‌ها برنامه‌ریزی شده بود، صرفنظر می‌کند و برنامه نوسازی عمر مفید Sikorsky UH-۶۰ Black Hawk و همچنین ناوگان پهپاد را تکمیل می‌کند.

در مورد نیروی هوایی آمریکا نیز امسال هزینه‌های خرید جنگنده‌های نسل پنجم F-۳۵ هجده درصد کاهش می‌یابد.