وانگ یی: سازمان همکاری در فرآیند تغییرات بی سابقه در قرن گذشته شانگهای، نقشی تثبیت کننده را ایفا می کند

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین  CMG، وانگ یی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وزیر امور خارجه چین در ضیافت بیستمین سالگرد تاسیس دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در پکن شرکت کرد.

او طی سخنرانی خود ضمن ارزیابی عالی از سهم این دبیرخانه در توسعه سازمان همکاری شانگهای گفت: در حال حاضر، تغییرات بی سابقه قرن گذشته شتاب گرفته و وضعیت جهان با هرج و مرج مواجه است. دراین وضعیت، پیشبرد "روحیه شانگهای" و بسترهای همکاری مانند سازمان همکاری شانگهای بیش از پیش ضروری شده است.

وانگ یی تاکید کرد که این وظیفه مشترک همه است که به خوبی سازمان همکاری شانگهای را توسعه دهند. همه کشورهای عضو باید متحد شوند و برای بزرگتر، قوی‌تر و کاربردی‌تر شدن سازمان همکاری شانگهای با یکدیگر همکاری کنند تا این سازمان بتواند نقش تثبیت کننده خود را در فرآیند تغییرات بی سابقه قرن گذشته ایفا کند. چین همواره سازمان همکاری شانگهای را  یکی از اولویت‌های دیپلماتیک خود تلقی می‌کند و به پشتیبانی از دبیرخانه این سازمان در جهب تسهیل فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.

 بیش از 200 نفر از جمله سفرا و دیپلمات های کشورهای مرتبط سازمان همکاری شانگهای و نمایندگان سازمان های بین المللی حاضر در چین در این مراسم حضور داشتند.