واکنش قطر به اظهارات بایدن

 ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر نزدیک شدن به توافق آتش بس در نوار غزه گفت که گشایشی که بتوان درباره توافق آتش بس در نوار غزه اعلام کرد، وجود ندارد.

او درباره اظهارات رئیس جمهور آمریکا که گفته بود آتش بس تا دوشنبه حاصل می‌شود، اظهار داشت که نمی‌توان درخصوص این اظهارات اظهار نظر کرد. سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: بین حماس و اسرائیل درباره هر یک از مسائل اصلی مرتبط به توافق آتش بس در غزه توافقی وجود ندارد.

انصاری گفت که امیدوار است طرفین در ماه مبارک رمضان بتوانند اقدامات نظامی و جنگی خود را متوقف کنند و دوحه تلاش می‌کند موانعی را که جلوی دست یابی به توافق را گرفته‌اند، از میان بردارد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین گفت که قطر فشار واقعی از سوی جامعه جهانی برای ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه ندیده است.

شهرهای پاریس، قاهره و دوحه طی یک ماه اخیر میزبان طرف‌های مذاکره کننده و واسطه‌ها در خصوص دست‌یابی به آتش بس در نوار غزه بوده است و طی 24 ساعت گذشته رسانه‌های عربی و غربی مدعی نزدیک شدن به توافق آتش بس در غزه بر اساس پیشنهادات ارائه شده در نشست پاریس شده‌اند.

واکنش قطر به اظهارات بایدن

جو بایدن نیز بامداد امروز سه شنبه مدعی شد که رژیم اسرائیل تعهد داده است که جنگ علیه غزه را در ماه مبارک رمضان متوقف کند. بنا این ادعاهای رسانه‌‌ای، توافق آتش بس شامل توقف جنگ برای 40 روز بوده و در ازای هر اسیر اسرائیلی، 10 اسیر فلسطینی قرار است آزاد شوند.

«اسامه حمدان» از رهبران بلندپایه جنبش حماس در واکنش به پیش‌نویس طرح آتش بس در نشست پاریس گفت که پیش نویس مذکور یک پیشنهاد آمریکایی است که هدف آن دادن زمان بیشتر به نتانیاهو است تا برای حمله جدید آماده شود.