ترامپ دموکراسی را تهدید می‌کند

در ادامه کشمکش بین «جو بایدن » رئیس جمهور دموکرات آمریکا و «دونالد ترامپ »، بایدن رقیب جمهوریخواه خود را به «دروغ گویی» متهم کرد. جو بایدن یکشنبه شب به وقت تهران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما متنوع ترین کشور دنیا هستیم و به همین دلیل است که ما قوی هستیم.»

بایدن در ادامه نوشت:«ترامپ دموکراسی ما را تهدید می‌کند و ما باید روشن کنیم که کنار حقیقت خواهیم ایستاد و دروغ را شکست خواهیم داد.»

ترامپ دموکراسی را تهدید می‌کند

این در حالی است که دونالد ترامپ، در اظهاراتی جو بایدن را به دست‌داشتن در «توطئه‌ای جهت سرنگونی آمریکا» متهم کرده که به موجب آن ازطریق سیاست‌های امنیتی ضعیفی به میلیون‌ها مهاجر اجازه ورود به این کشور از مرز مشترک با مکزیک را داده است. ترامپ در سخنرانی‌ خود در جریان گردهمایی تبلیغاتی در «کارولینای شمالی» ،بار دیگر ادعای گذشته خود را مبنی بر اینکه دموکرات‌ها امیدوارند مهاجران غیرقانونی که به کشور وارد می‌شوند را به رای‌دهندگانی قابل اعتماد برای خود تبدیل کنند، تکرار کرد.ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیر نیز در جریان سخنرانی در ایالت ویرجینیا، «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین را به عنوان رئیس‌جمهور کنونی آمریکا خطاب کرد. اشتباهی که موجب تمسخر وی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. ترامپ در جریان برنامه انتخاباتی عنوان کرد: «پوتین احترام کمی برای اوباما قائل است که به صراحت از مساله تسلیحات اتمی صحبت می‌کند و به منافع آمریکا بی‌توجه است.»