نقشه بن گویر برای محدود کردن تعداد نمازگزاران در مسجد الاقصی

 روزنامه عبری‌زبان معاریو نوشت حدود یک هفته مانده به آغاز ماه مبارک رمضان ایتامار بن گویر ، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از کوبی شبتای، کمیسر پلیس این رژیم خواست که تنها چند هزار مسلمان در این ماه اجازه ورود به مسجد الاقصی را داشته باشند.

براساس نوشته این روزنامه، بن گویر درجریان دیدار خود با شبتای گفت باید تعداد نمازگزاران مسلمان در مسجد الاقصی را به چند هزار نفر محدود کنیم تا پلیس کاملاً آماده باشد و بتواند درصورت وقوع تنش فوراً به آن پاسخ دهد.

طبق نوشته روزنامه معاریو، پیش‌بینی می‌شود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با بن گویر، شبتای و مسؤولان سرویس شاباک و ارتش این رژیم درخصوص مسأله محدودیت‌ها در مسجد الاقصی در ماه رمضان رایزنی داشته باشد.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک از بنیامین نتانیاهو خواسته بودند جلسات جدیدی را درباره محدودیت‌هایی که برای ورود شهروندان عرب ساکن اراضی اشغالی به مسجد الاقصی طی ماه رمضان ایجاد خواهد شد، برگزار کند.

درخواست بن گویر برای محدود کردن تعداد نمازگزاران

پیشتر شبکه ۱۳ عبری‌زبان گزارش کرده بود که بنیامین نتانیاهو تصمیم ایتامار بن گویر مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینیان به داخل مسجدالاقصی در ماه رمضان را قبول کرد.

قبل از آن شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد ایتامار بن گویر از کابینه این رژیم خواست تا مانع ورود فلسطینیان زیر ۷۰ سال ساکن کرانه باختری، شهر قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی به مسجد الاقصی شود.

آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی پیشتر به رادیو ارتش گفته بود: اصطلاحی که ماه رمضان نامیده می‌شود باید پاک شود و همچنین ترس ما از این ماه باید از بین برود.

الیاهو وزیری از حزب راست افراطی «قدرت یهود» به ریاست ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی است.

سیاست امنیتی رژیم صهیونیستی برای ماه رمضان، به ویژه اجازه ورود نمازگزاران به قدس اشغالی، یک معضل و منبع اختلاف در کابینه بنیامین نتانیاهو بوده‌است.