سفر «گانتس» به آمریکا در سایه شورش علیه نتانیاهو

از آغاز شورش علیه «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ساختار داخلی این رژیم خبر داد و ابعاد سفر «بنی گانتس» عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن بدون هماهنگی با نتانیاهو را تحلیل کرد.

رای الیوم با اشاره به نشست قاهره برای مذاکره غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری طرف‌های بین المللی به منظور دستیابی به یک آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران فلسطینی و اسیران صهیونیست آورده است: نتانیاهو مصمم به تخریب تلاش‌های دولت آمریکا برای دستیابی به توافقی درباره نوار غزه است، اما آنگونه که برخی منابع به رای الیوم اعلام کرده اند، نتانیاهو در نهایت مجبور خواهد شد که با اوضاع کنار بیاید.

منابعی سیاسی در قاهره اعلام کردند که طرف‌ها روی مدت آتش بس در غزه و آزادی اسیران توافق کرده اند، اما مهمترین موضوعات باقیمانده بحث خروج نظامیان صهیونیست از شمال غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی از جنوب به شمال نوار غزه است.

به اعتقاد رای الیوم، دولت آمریکا به طوری جدی به دنبال توافق آتش بس موقت در غزه است، زیرا متوجه تاثیر مستقیم تداوم جنگ بر شانس بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

 

سفر «گانتس» به آمریکا در سایه شورش علیه نتانیاهو

سفر «بنی گانتس» عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن آنهم بدون هماهنگی با نتانیاهو و دیدارش با «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی که امروز دوشنبه برگزار خواهد شد، پیامی از جانب دولت آمریکا به نتانیاهو است و اینکه متوجه اهداف نتانیاهو شده است که در راس آن، ایفای نقش در شکست خوردن بایدن در انتخابات ریاست جمهوری به نفع دونالد ترامپ است.

واکنش نتانیاهو به سفر گانتس به واشنگتن و دور زدن او، دستور دادن به سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن برای عدم ارائه خدمات به گانتس و هیات همراه او بود.

به نوشته رای الیوم، این اوج اختلافات پنهان میان دولت آمریکا و نتانیاهو را نشان می‌دهد. در این راستا، نتانیاهو عامدانه مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود و به کمک‌های ارسال شده اعتراض کرده و این اقدام او با وجود درخواست آمریکا برای افزایش این کمک‌ها است.

شورش اعضای کابینه جنگ علیه نتانیاهو آغاز شده و رقیب او بنی گانتس در نظرسنجی‌ها جلو افتاده است و اعتماد صهیونیست‌ها و دولت آمریکا را جلب کرده است. این فقط پایان ماجرا نیست و سفر گانتس از واشنگتن به لندن به این سفر بُعد سیاسی بسیار آزاردهنده و خطرناکی برای نتانیاهو داده است.

رای الیوم در پایان آورده است: این اوضاع گواهی می‌دهد که حرکت به سمت آتش بس نیاز آمریکا و جامعه بین المللی است و احتمالا طی روز‌های آتی شاهد توافق میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با وجود موانع و تعلل و مانور‌های نتانیاهو باشیم و کاملا عیان است که دولت آمریکا به دنبال بسته شدن توافق از طریق فشار گسترده بر نتانیاهو است و همین موضوع خشم او را برانگیخته است.