سفر مشکوک فرمانده آمریکایی به شرق سوریه

به نقل از رسانه های سوریه، ژنرال «مایکل اریک کوریلا» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام به عنوان بخشی از یک بازدید دوره ای از غرب آسیا که شامل سفر به مصر، اردن و فلسطین اشغالی نیز می‌شود، از مناطق شرقی سوریه دیدن کرده است.

به گزارش رسانه های سوریه در بیانیه سنتکام آمده است که هدف از این سفر، درک بهتر وضعیت امنیتی و انسانی و دیدار با اعضای شرکای امنیتی آمریکا بوده است.

پیشتر منابع خبری رژیم صهیونیستی بامداد امروز فاش کردند که فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم هفته گذشته پنهانی و محرمانه به خاورمیانه سفر کرده بود.

سفر مشکوک فرمانده آمریکایی به شرق سوریه

شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ژنرال کوریلا فرمانده سنتکام پنهانی و محرمانه به مصر، اردن، سوریه و فلسطین اشغالی سفر کرده است.

از زمان شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نظامیان آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و نیز کشتار مردم این کشور کردند.

از سال ۱۳۹۶، آمریکا برای اجرای مقاصد شوم خود در سوریه، ۲۲ پایگاه اصلی، ۴ پایگاه فرعی و در مجموع ۲۶ پایگاه در خاک این کشور ایجاد کرد، در این مسیر از ترویست های «قَسَد» نیز استفاده می کند. اخیرا با انتقال تروریست های «پ ک ک» به شرق سوریه این مساله شدت بخشیده است.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های «الحسکه»، «دیرالزور» و «الرقه» در شرق و شمال شرق سوریه برخوردار از منابع نفت و انرژی، تحت تصرف تروریست های آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه (کردها و عرب های سوریه مورد حمایت آمریکا/ قسد) قرار دارد.

آمریکایی‌ها همچنین سال هاست که در جنوب سوریه، هم مرز با اردن و عراق دو پایگاه در منطقه «التنف» ایجاد کرده اند. در این منطقه تاکنون ده ها هزار تروریست در آنها آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند. هم اکنون نیز یانکی ها پشتیبانی از تروریست‌ها را از طریق همین دو پایگاه انجام می‌دهند.