۴ پهپاد را در خلیج عدن ساقط کردیم

وزارت دفاع فرانسه روز شنبه مدعی شد چهار پهپاد جنگی که به سمت یک ناوچه متعلق به «عملیات دریایی اتحادیه اروپا» در خلیج عدن حرکت می‌کردند را سرنگون کرده است.

پاریس مدعی است این اقدام به طور مستقیم در محافظت از کشتی باری «ترو کانفیدنس» که پرچم باربادوس را حمل می‌کند و چهارشنبه گذشته مورد حمله قرار گرفت و همچنین محافظت از کشتی های تجاری دیگر موثر بود.

در بخشی از این بیانیه همچنین آمده است که فرانسه در کنار هم‌پیمانان خود در چارچوب عملیات «اسپیدس» که اتحادیه اروپا در ۱۹ فوریه گذشته آن را آغاز کرد، در حمایت از امنیت دریایی و آزادی کشتیرانی از کانال سوئز تا تنگه هرمز مشارکت می‌کند.

ساعاتی پیش سازمان تروریستی سنتکام نیز خبر داد ارتش یمن امروز یک عملیات گسترده پهپادی در دریای سرخ انجام داد.

در حالی‌که سنتکام مدعی است ۱۵ پهپاد یمن را هدف قرار داده است، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک کشتی آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داده است.

او در این باره گفت: «در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروی دریایی ما کشتی آمریکایی PROPEL FORTUNE را با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد».

یحیی سریع اعلام کرد: «به یاری خداوند این حمله کشتی‌ آمریکایی را به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار داد».

این مقام نظامی یمن همچنین اعلام کرد: «نیروهای مسلح یمن در عملیات دوم نیز چند ناو آمریکایی را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار دادند. این عملیات با ۳۷ پهپاد انجام شد و به لطف خدا اهداف مورد نظر با موفقیت هدف قرار گرفته شدند».

‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین افزود: «نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد».

۴ پهپاد را در خلیج عدن ساقط کردیم

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.