تهدید خاخام ارشد اسراییل به مهاجرت

 در حالی که طرفداران جریان افراطی سفاردیم طی روزهای اخیر تظاهراتی را در مخالفت با تلاش‌ برخی گروه‌ها برای لغو معافیت سربازی دانش آموختگان مدارس دینی برگزار کردند، اسحاق یوسف خاخام ارشد یهودیان سفاردیم در سرزمین‌های اشغالی گفت در صورتی که این جریان مجبور به انجام خدمت نظامی شود، تمامی پیروان این گروه به خارج از سرزمین‌های اشغالی مهاجرت خواهند کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یوسف اعلام کرد: اگر ما مجبور به پیوستن به ارتش شویم ، همگی به خارج از اسراییل می‌رویم، بلیط تهیه می کنیم و از اینجا می رویم. همه لائیک‌ها باید این نکته را بفهمند.

درخواست یائیر لاپید رییس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی از گادی آیزنکت و بنی گانتس در مورد لغو معافیت سربازی پیروان مدارس تلمودی در سایه تشدید فشار بر نیروهای نظامی کنونی این رژیم که به علت جنگ غزه ایجاد شده، بحران تازه‌ای را در سرزمین‌های اشغالی رقم زده است.

این در حالی است که کابینه نتانیاهو تلاش دارد معافیت این گروه از خدمت سربازی را ادامه دهد، اما میزان خدمت سربازی برای عموم ساکنان سرزمین‌های اشغالی را از ۳۲ ماه به ۳۶ ماه افزایش دهد.

رژیم صهیونیستی به علت ورود به جنگ غزه و فرار تعداد قابل توجهی از نیروهای دائم و ذخیره ارتش، دچار بحران کمبود نیروهای نظامی شده است.