در سال های خدمت من، این حجم از کشتار بی سابقه بوده است

آنتونیو گوترش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان است، ماهی که مسلمانان در سراسر جهان ارزش‌های صلح، آشتی و همبستگی را گرامی می‌دارند و آن را گسترش می‌دهند.

وی گفت که به تازگی وارد ششمین ماه از حملات حماس در اسرائیل و آغاز «حمله فاجعه‌بار اسرائیل» به غزه شده‌ایم.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: «جدی‌ترین درخواست امروز من این است که با خاموش کردن اسلحه‌ها، به ماهیت ماه رمضان احترام بگذاریم و همه موانع را از بین ببریم تا از ارسال کمک‌های نجات‌بخش با سرعت و مقیاس مورد نیاز، اطمینان حاصل کنیم.»

گوترش با بیان اینکه «چشمان جهان و تاریخ نظاره‌گر است»، تاکید کرد که «باید برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر که قابل بازدارندگی است، اقدام کنیم.»

وی خواستار «آزادی فوری همه اسرا» شد و گفت: در هر ماه به میزانی شاهد کشتار و ویرانی غیرنظامیان [در غزه] بوده‌ایم که در تمام سال‌های خدمت من به عنوان دبیرکل سازمان ملل بی‌سابقه بوده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه «حمله تهدید شده اسرائیل به رفح می‌تواند مردم غزه را در جهنمی عمیق‌تر فرو ببرد»، اظهار داشت: غیرنظامیان ناامید نیاز به «اقدام فوری» دارند.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است.

این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.