درخواست ۷.۳ تریلیون دلاری بایدن برای سال ۲۰۲۵

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا از کنگره آمریکا درخواست کرده است که در سال مالی ۲۰۲۵ تقریباً ۷.۳ تریلیون دلار برای همه مقاصد هزینه کند که حدود ۳۰۰ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۲۴ است. 

کاخ سفید اعلام کرد در سال مالی ۲۰۲۵، انتظار می‌رود دولت ایالات متحده تقریباً ۲۰ میلیارد دلار برای یک مجتمع نظامی هسته‌ای و ۲.۲ میلیارد دلار برای خرید اورانیوم با غنای پایین هزینه کند تا وابستگی به واردات این محصولات از روسیه را از بین ببرد. 

به گفته وی ۱۹.۸ میلیارد دلار برای تسلیحات هسته‌ای اختصاص داده شده است که ۴.۵ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

درخواست ۷.۳ تریلیون دلاری بایدن برای سال ۲۰۲۵

کاخ سفید خاطرنشان می‌کند که این بودجه همچنین شامل تصویب درخواست دولت برای تخصیص ۲.۲ میلیارد دلار اضافی در سال ۲۰۲۴ برای اورانیوم با غنای پایین و سرمایه گذاری کافی برای بخش خصوصی خواهد بود. خاطرنشان می‌شود که این امر امکان احیای غنی سازی اورانیوم در ایالات متحده را فراهم می‌کند و وابستگی فعلی آمریکا به واردات از روسیه را کاهش می‌دهد.

پیش از این گزارش شده بود که ایالات متحده قصد دارد هزینه‌های نظامی خود را در سال مالی ۲۰۲۵ به تقریبا ۸۵۰ میلیارد دلار افزایش دهد. پیش نویس بودجه کاخ سفید کمکی به اوکراین نمی‌کند، برنامه‌های آن‌ها برای سال ۲۰۲۵ شامل تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار برای کمک نظامی به تایوان، ۴۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با نفوذ چین در جهان و ۲۵ میلیون دلار برای "مبارزه با نفوذ" روسیه است.