سفر گوترش به مصر با محوریت درخواست برای آتش بس در غزه

سفر گوترش به مصر شامل بازدید از گذرگاه زمینی رفح و تجدید درخواست برای آتش بس در نوار غزه است که بیش از 5 ماه مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته و ده ها هزار شهید و مجروح برجای گذاشته و ویرانی‌های گسترده ای را به بار آورده است.

گوترش پس از ورود به بیمارستان عمومی العریش به بررسی وضعیت حال مجروحان نوار غزه پرداخت که در بیمارستان‌های مصر تحت مداوا هستند.  

به گزارش الجزیره، قرار است دبیرکل سازمان ملل کنفرانس مطبوعاتی مقابل گذگاه رفح برگزار کند و در آن بر لزوم آتش بس و افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید خواهد کرد.

سفر گوترش به قاهره در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی با وجود درخواست‌های بین المللی مبنی بر عدم حمله به رفح،  تهدید به حمله زمینی به این شهر کرده است.

اکثریت 2.3 میلیون نفری غزه در مجاورت رفح پناه گرفته‌اند. با وخامت اوضاع انسانی در غزه، امیدها برای دستیابی به آتش بس در ماه رمضان کمرنگ می‌شود.

آژانس‌های بشردوستانه با اعلام اینکه تنها حدود یک پنجم اقلام مورد نیاز وارد غزه شده است، تاکید کرده‌اند که تنها راه برای رفع نیازها در این منطقه، تسریع در تحویل کمک‌ها از راه زمین است. اسرائیل تمام گذرگاه های زمینی خود را به سمت نوار غزه به جز یک گذرگاه مسدود کرده است.