حمله رژیم صهیونیستی به امدادگران بین‌المللی در نوار غزه

 سازمان آشپزخانه جهانی ( WCK) تاکید کرد که در حمله ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه 7 نفر از کارکنان این سازمان کشته شدند که دارای تابعیت استرالیایی، لهستانی و انگلیسی و برخی نیز دوتابعیتی از آمریکا، کانادا و فلسطین بودند.

آشپرخانه مرکزی جهانی تصریح کرد که این حمله نه فقط به این سازمان، بلکه به همه نهادهای فعال در زمینه امور بشردوستانه است.

 سازمان بین‌المللی مذکور در این بیانیه افزود که تیم این سازمان با دو خودروی زرهی و یک خودروی دیگر که آرم سازمان روی آن بود، در یک منطقه غیرنظامی در حال حرکت بود که هدف حمله رژیم اسرائیل قرار گرفت.

در بیانیه آشپرخانه مرکزی جهانی آمده است که کارکنان این سازمان با وجود هماهنگی با ارتش رژیم صهیونیستی پس از خروج از انباری در دیر البلح مورد هدف قرار گرفته است.

سازمان آشپرخانه مرکزی جهانی افزود: «این یک تراژدی است و امدادگران و شهروندان غیرنظامی به هیچ وجه نباید مورد هدف قرار گیرند».

حمله رژیم صهیونیستی به امدادگران بین‌المللی در نوار غزه

دفتر رسانه دولتی حماس در غزه نیز اعلام کرد که رژیم اشغالگر با حمله به یک تیم امدادی بین‎‌المللی در دیرالبلح یک تبعه انگلیسی، هلندی، استرالیایی و یک مجهول الهویه را به قتل رساند. در این حمله هوایی راننده فلسطینی آن‌ها نیز به شهادت رسیده است.

دفتر رسانه دولتی حماس همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا این جنایت را محکوم کنند و اعلام کرد که اسرائیل مسئول کامل این حمله است.

 این افراد عضو سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی بوده و به کار توزیع غذا در بین آوارگان فلسطینی مشغول بودند.

آشپزخانه مرکزی جهانی، سازمان مردم نهاد دولتی است که در مناطق بحران خیز و مصیب زده، اقدام به تهیه غذا می‌کند.